Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.

Hejsa

Jeg har ledt med lys og lygte efter kvalitets stereo 2,5mm minijack stik og
bøsning for ledningsmontering.
Det findes masser af elendige udgaver på markedet, men noget der giver en
nogenlunde forbindelse skal man lede længe efter desværre.
En af fejlene ved mange af stikkene er, at kraven er for stor til at kunne
gå ind i forsænkede stikbrønde.

Monacor havde på et tidspunkt nogle, men de er udgået.
Farnell kan heller ikke hjælpe.
Vejle RC melder hus forbi.
Aage nielsen har solgt mig det sidste.

HJÆLP!

Mvh.

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.
Hej Uffe,

Ikke at jeg kan hjælpe dig desværre, har selv jagtet de bæster forgæves
(man skulle tro der var penge i kvalitet a' la' Neutrik, men nej :(

Hvis du finder nogle må du meget gerne sige til (og det samme gør jeg
naturligvis hvis jeg finder guldet).

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg tror ikke, at det findes mere... :-(

Minijack er pr. definition noget lort pga størrelsen, og der er næppe penge i
at producere i en ordentlig kvalitet, fordi der ikke at et marked for det.
Men finde du nogle, så skriv det endelig..

Claus

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.

Enig!

Hmm. har du set hvor mange steder det efterhånden sidder?

Her tænker jeg på mobiltelefoner trådløse telefoner GPS mm.

.> Men finde du nogle, så skriv det endelig..

Det vil jeg gøre.

Mvh.

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.
Hej Uffe

Du kan få dem hos http://www.rpelectronics.com

Der laves forøvrigt 2.5 mm jackstik til flyindustrien, men jeg tvivler
på at du har lyst til at købe dem.

Mvh Max

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.

Hvad angår hanstikkene, er de de samme som kan købes hos de normale
leverandøre.
Jeg søge bla. nogle med meget lille krave.

Try me!

Mvh.

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.
Hej Uffe

Du kan jo prøve at bede om et tilbud hos

http://www.ifpl.com/index.htm

Mvh Max

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.
Hej Max,

Det er vist kun sokler (hunstik) og kun til chassismontage de fører.
(Og de fylder godt).

Jackstikket (hannen) er det mest interessante, for det er dem der fejler
mest i de "billige" udgaver, til tider allerede i forsøget på at montere
en ledning i dem :(

Men der må da være nogen der fremstiller et solidt stik, hvis prisen er
(næsten) ligegyldig ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er min opfattelse at ifpl laver dem som man vil have dem hvis
man måtte ønske det.

Mvh Max

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.
Hej Max,

OK, jeg må prøve at høre dem ad så :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, men det er ikke en ordentlig kvalitet og det er egentlig heller ikke
nødvendigt. Noget andet er, at disse er til SMD printmontering, så du kan ikke
sammenlignene dem med almindelige hobbystik.

Claus

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.

og

[SNIP]

Hej Uffe, vi har fået nogle afsindigt lækre Minijack stik hjem fra SUPRA, de
koster dog i omegnen af en 50'er (du må ikke hænge mig op på det, kan ikke
lige huske prisen) men de kan til gengæld også tage en ordentlig bamse af et
kabel. og de er selvfølgelig forgyldt (ikke at forveksle med for-gult :-)

MVH, Per
AAnielsen's eftf.

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.

og

Hej

Hvad er maksimal ydrediameter på huset?

Benny

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.
Hej !

en
kunne

Måske en eller flere af disse kan bruges

http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/142652.htm?_42_702_03
http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/142671.htm?_42_702_29
http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/1669.htm?_42_702_86
http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/142687.htm?_42_703_10

Mvh Finn

Re: Hvor købes 2,5mm minijack stereo stik og bøsning i ordenlig kvalitet.
Hej Finn,

De to er måske anvendelige, men det er svært at afgøre kvaliteten på et
foto.

Tak for info :)

--
Venlig hilsen,