Hvor køber man et potmeter online?

Er der nogen, der har et link til, hvor jeg kan købe et potmeter med
påskriften "M5OKA 7D V" (eller tilsvarende)?   "skruedimsen" er knækket
af. Den styrer "level" på en guitarpedal.
Ka' ikke finde et sådant nogle steder.

Tomas

Re: Hvor køber man et potmeter online?

det er et 50 K Ohm linær
med 4 eller 6 mm aksel  ( 99 procent sikkert 6 mm )
billigst i 47 K Ohm udgave
her 4 mm
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem32%88

her med 6 mm aksel
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem42%51

og det helt rigtige ( lidt dyre men høj kvalitet )
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem26%95

du kan selvfølig købe dem i en hver god elektronik løsedel foretning

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Kan de også fås med 4mm aksel? Kunne ikke finde nogle på siden :-(

Dem de har hos brinck er ikke specielt imponerende ;-)

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/

Re: Hvor køber man et potmeter online?

De er ihvertfald ikke særlig gængse , dem der jeg har
brugt til min Formant ,det er også 6 mm aksel
har ikke kunne skaffe 4 mm når det skal være Cermet

jeg var inde at se på RS's hjemme side de har dem heller ikke kun ledene
plast ,de er nu også meget høj kvalitet
(Bourns)  , så måske du skal uden for landets grænser

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen
Takker mange gange.
Men, når du snakker om kvalitet, betyder det, at de billige hurtigt
begynder at skratte, eller er det, hvor meget fysisk overlast potten kan
holde til?

For øvrigt "en hver god elektronik løsedel foretning" findes ikke her i
Thy :-)

Tomas

Re: Hvor køber man et potmeter online?

Ja ,stort set ,  høj kvalitet koster  :o)
du behøves ikke vælge "Cermet " typer til din volume
pedal , ledende plast kan også bruges
prøv hør i foretningen hvad de har og hvad de koster

Nej okay ,du må nok sende bud efter hvad du skal bruge
du kan se en liste over "komponent pushere " her, det er HKJ som også
skriver her i gruppen der har lavet den,

http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Re: Hvor køber man et potmeter online?
Hej,

Det koster så lige en hel del ekstra, med mindre du får en derovre til at
sende det som privat pakke uden om tolden.

Ja, 11 sider i deres dårligt indekserede katalog

Ja og kurve "A" (lineær).

Mouser kan fx. levere:
Varenr. 594-15711503 til $18.53
Varenr. 594-657-0-0-503 til $13.95
Begge i Ledende Plast

(Digikey har gammeldaws kulbanepots til $2.71 for en 50k lin.)

Jeg ville holde mig indenfor EU.

--
Venlig hilsen,
Søren