Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ? - Page 2

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

35HK, så kommer den da også til at gå godt. Til gengæld bliver
batterierne hutigt tømte...

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?
Jo men jeg har ikke snakket om 35Hk, kun ca. 4-5 kW = ~6Hk, som en
almindelig lille benzinplæneklipperkart.

"Batteri" løsningen er ikke helt på plads endnu. Måske bliver det noget med
en supercaps stack der kan levere 4 kW i nogle sekunder, og så en
brændselcelle til at lade på supercaps...hvem ved hvad man finder på ;-)

Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC moto r ?
Du kontakter mig lige, uden om news, hvis du skal bruge den slags
kondensatorer. Jeg har nogle til overs, som kan handles til rimelige
priser. 350F og ca 1.5kA kortslutningsstrøhm på print med 6 stk i serie.

Bo //

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Tak for budet, men det bliver næppe dem der bliver problemet.
Vi har adgang til nogle print med caps so kan give ca 2kW i 10 sekunder. Ca
samme kortslutningsstrøm som du nævner.
Det bør være rigeligt til et par sekunders acceleration...

mvh
Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC moto r ?
Sikker vinder... og hver gang, men problematisk at finde manden + gokart
efter de fløj over målstregen ;-)

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Har du set lidt på:
http://www.diygokarts.com/engine/car-starter-motor-conversion.html

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Nej den kendte jeg ikke.
Jeg har jo selv overvejet en kraftig startmotor fra en lastbil, men ved ikke
helt hvad den siger til at køre kontinuert drift.
Og så forstår jeg ikke helt hvad hele tricket går ud på, som vist på siden?
Hvorfor skal den fuldstændig pilles fra hinanden og sættes nye ledninger på?
(jeg har ikke lige læst vejledningen helt nøje...).

Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

For at kunne køre begge veje.

Orla Pedersen
Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i

Er det ikke bare at vende polerne så kører den modsat? Det kan vel laves
ligeså nemt i styringen, med mindre man kører ON/OFF-styring af motoren :)

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Nope, den går ikke. Motoren har _ikke_ permanentmagneter i statoren, og er
i grunden en serie-universalmotor.

Orla Pedersen
Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

ja OK, så blev man så klog...
Troede også bare man kunne vende polariteten.

Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC moto r ?

hvis det er en seriemotor vender du BÅDE feltet og statoren, og så
fortsætter den med at køre fremad...

Bo //

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?
Måske en kraftig RC bøsteløs motor kan klare det?

Der er en her på 4000 Watt. 560kv(omdrejninger per volt)
http://www.rcdude.com/servlet/the-979/Scorpion-HK-dsh-4035-dsh-560-Brushless
-Motor/Detail
http://www.castlecreations.com/products/neumotors/nm2200.html
http://www.castlespecialprojects.com /
http://www.neumotors.com /

Hvis du kan købe/lave en styring til den..
http://www.castlecreations.com/products/phoenix_hv_series.html

Udtjent elscooter måske?

Eller lav sådan en her!

http://www.youtube.com/watch?v=-xitMWUfeLk

http://www.youtube.com/watch?v=qePTYYgqa7A&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=iSmxaORvBQI&feature=related

Hvilke batterier vil du bruge?, Li-Po eller blybatterier?

Mvh
Johannes

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Castle creations ser ud til at have det helt rigtige! Med controller og det
hele.
Vi havde nu egentlig regnet med at skulle lave det mest muligt med stumper
vi kan finde i firmaet, men det andet er jo nemt :-)
Imponerende ! 4kW fra en motor der vejer godt 400 gram...det er den vej vi
skal.
Har også fundet en anden børsteløs som vejer godt 700 gram i samme klasse,
men den virker alligevel mere klein i det.

Jeg har allerede en udtjent elscooter som er bygget om til gocart. Men den
kører højst 7-8 km/t, og vejer vel omkring 100 kg. Det er lidt bøvlet når
gearingen er så lav som på den.
Men en mere moderne elscooter kunne nok bruges.

De 50 kW som på videoen er nok lidt for vildt for nogle af os :-)

De 5kW som vi sigter efter er fordi det svarer cirka til 6 Hk som de fleste
husmands karts vist har på diverse gokartbaner.

Tak for links! Jeg tror det er noget der kan bruges.

mvh
Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?
I hvilken del af landet befinder du dig ?
Jeg har en gammel Dino med en gearkasse fra en havetraktor og en 4-5kw 24V
motor fra en eltruck....

Martin (svarer først igen mandag)

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Spændende! (men også lidt for nemt :o) )
Er det en kørende kart?
Hvor gammelt Dino stel og i hvilken stand?
Er der styring og converter til motoren?

mvh
Kåre

Site Timeline