Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Jeg står måske og skal have mig en kraftig DC motor.
Gerne noget 24V motor, og vel noget der ligner 2-5 kW.
Det kan evt være to motorer.
Gerne noget brugt fra en "havareret" maskine eller noget.

Hvor støver man sådan noget op?

pft
Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC moto r ?
Hej!

Prøv hos en produkthandler. F.eks. Bagsværd Jernhandel...

Meget er sikkert til 380V, men du kan da være heldig.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?
Hej Kåre

Ud og kikke efter en havareret gaffeltruck eller lignende.
Prøv den lokale maskinhandler eller produkthandlere.

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

DSB mE5%ske, er de gamle eltog ikke DC ?
Og de er ihvert fald kraftige.
Ellers gamle eldrevne trucks etc.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

I alle tilfælde kræver de noget mere spænding end 24 v.

2 kW ved 24 v er 83 A, det er nogle kraftige kabler der skal til, for slet
ikke at tale om 5 kW.

Mvh
Morten

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Ingen problem...jeg kan godt lide kraftige kabler ;-)
Men det vil nok ikke være det store problem at gå op i spænding for at sænke
strømmen.

Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Jo tak, de er nok kraftigere end det ønskede, og tungere....

Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Meeen 24 volt?
Nej.

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

De kan vel vikles om? ;D

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?
On 21 Aug., 16:22, "Klaus D. Mikkelsen"

 Ja s-tog er vist 1,5Kvdc

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?
En startmotor? Men den kan måske ikke køre længe nok

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

En fra en lastbil er bestemt kraftig. Jeg ved ikke helt hvor kraftig, ej
heller om den kan tåle at køre fuld last i 15 minutter f.eks.

Nogen der har en ide om den sag?

Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC moto r ?

Slet ikke så lang tid. Måske med noget effektivt køling, men ellers ikke.

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Hvor lang tid skal den kunne køre mellem nedkøling, og hvor lang tid får den
til nedkølingen?

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Som sagt skal den gerne kunne køre minimum 15 minutter. Og det bliver nok
mere eller mindre max last 80% af tiden.
Nedkøling kan vel godt strækkes til 30 minutter, men gerne kun 15 minutter,
så den kan køre halvdelen af tiden.

Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

det her nE6%rmer sig: http://technobots.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_500 =
W_to_1000W_Motors_77.html

-Lasse

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Jeg kan skaffe dig en 20Kw DC motor (blæserkølet) med inverter, jeg kender
bare ikke prisen endnu.
Hvad skal motoren bruges til ?

JB

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Den skulle gerne bruges til et gokart projekt som vi er nogle stykker der
leger med tanken om.
Og når det er til et køretøj så er "for stort" bedre end "for lille", så 20
kW er ikke noget problem :o).
Sålænge prisen selvfølgelig er OK. Og den ikke er alt for stor og tung.

Lige nu skal vi lige prøve at undersøge hvad vi kan stykke sammen, og
motoren er jo trods alt en af de centrale komponenter...

mvh
Kåre

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?
Hvis det er til en gokart tror jeg den er for stor da den vejer omkring
100kg og fylder 800x400x400mm.
JB

Re: Hvor køber man en KRAFTIG DC motor ?

Heheheheh!!!
Ja, det er nok i overkanten til et Dino chassis...
Vi havde mere et par børsteløse DC motorer på et par kg i tankerne ;-)
Eller bare almindelige DC motorer.

Men en del søgen giver måske den tanke at en trefaset AC motor er nemmere at
komme til for penge. De ligger jo alle steder til små penge.

mvh
Kåre

Site Timeline