Hvor køber man en GPS-modtagerenhed

Til indbygning i en anden enhed har jeg brug for et par GPS-modtagere.

Disse enheder skal kunne aflevere positionen og tidspunkt i et læsbart
format, som jeg så selv kan efterbehandle.
De skal bruges til at lave en opmåling som en form for differential GPS,
hvor den absolutte position ikke er vigtig. Men da den ene er reference for
den anden regner jeg med at bruge tiden som fællesdata.

Jeg har ikke tænkt mig en almindelig GPS, men blot modtagerenheden.

Hvor køber man såda en modtager, helst i DK?

Mvh Kurt

Re: Hvor køber man en GPS-modtagerenhed

feks:
http://midtdata.dk/asp/index.asp?mainundergruppe=Navigation-Antenner%20m.m&goto=productchoice&conceptbutik=&mainfunc=link#hertil

Re: Hvor køber man en GPS-modtagerenhed
http://midtdata.dk/asp/index.asp?mainundergruppe=Navigation-Antenner%20m.m&goto=productchoice&conceptbutik=&mainfunc=link#hertil

Nej det tror jeg ikke, det et er nok sådan en type han mener:
http://www.tinyurl.dk/1811

Re: Hvor køber man en GPS-modtagerenhed
http://midtdata.dk/asp/index.asp?mainundergruppe=Navigation-Antenner%20m.m&goto=productchoice&conceptbutik=&mainfunc=link#hertil

JA den ser fed ud....

Re: Hvor køber man en GPS-modtagerenhed
KLIPPET
http://midtdata.dk/asp/index.asp?mainundergruppe=Navigation-Antenner%20m.m&goto=productchoice&conceptbutik=&mainfunc=link#hertil

Ja, det ser rigtigt ud.
[...]

Det var nu ikke sådan en enhed, jeg er ude efter.
Kurt

Re: Hvor køber man en GPS-modtagerenhed

Hvis du køber en løs GPS med kabel til en PDA, får du det du
spørger om + en æske og et kabel. De eksterne GPS'er kommunikerer
serielt med en standard, der hedder NEMA. Så vidt jeg husker er
det endda 5-volt og altså ikke RS232. De sender en streg et par
gange i sekundet, med position mm. Så det er bare at pille de
informationer ud du har brug for. For test kan man tilslutte
en sådan enhed til PC og bruge hyperterminal eller ligende. Data
er i ASCII, og det er let at se hvad der er hvad, man behøver
ikke en gang en NEMA specifikation.

Ivar Magnusson

--
Bruger du  Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

-nej, det hedder NMEA0183, og google vil hjælpe Dig på vej...

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=nmea+0183&spell=1
Bo //

Re: Hvor køber man en GPS-modtagerenhed
Kurt G skrev:
<KLIP>

Hej Kurt.

Elfa har en del muligheder på programmet, se her:

http://www.elfa.se/elfa-bin/thumbs.pl?GPS&6924&12077&11363&12074&12076&12342&11368&12078&11369&12075&12070

Hvis det er et apparat i metalindkapsling skal du have en ekstern
antenne på, og det er der også moduler til, hvor der sidder en
MMCX-connector e.l. til en ekstern antenne.

Jeg har selv sådan en EM-406, den spiller bare.

Du _BØR_ ikke købe noget som helst andet end Sirf III-baseret, der er
himmelvid forskel på dens følsomhed og opvarmningstid, sammenlignet med
tidligere chipsets.

Jeg har en Sirf IIe modtager med bluetooth, det er bare "sidste"
generation før III'eren, og den er godt nok sløv til at fange signalet.
Det er faktisk så grelt at jeg lige p.t. er ved at ombygge den til Sirf III.

// Per.

Re: Hvor køber man en GPS-modtagerenhed
Per Jensen skrev:

Det kan jeg skrive under på. Har selv en "Sirf III", den er fantastisk.

Mikkel

Re: Hvor køber man en GPS-modtagerenhed

Jeg har gode erfaringer med PG-31 fra Laipac, det er et Sirf II modul;
men de har åbenbart fået et Sirf III modul til samme pris, dertil kommer
et stik og en passende antenne. Jeg gav ca 100 EUR/stk for et par år siden
inkl alt; men det ser ud til at være blevet billigere i mellemtiden.

http://www.laipac.com/gps-engine-board-module-receiver.htm

priserne finder du her:

http://www.laipac.com/order_eng.htm

//michael