Hvor køber man Elna kondensatorer?

Jeg leder efter Elna Cerafine kondensatorer til min
hovedtelefonforstærker. Der er tale om disse
http://www.elna-america.com/PDF/ROA.PDF

Jeg skal bruge:

1 x 63V 220uF
2 x 50V 470uF
4 x 35V 1000uF
2 x 50V 10uF
4 x 25V 100uF
1 x 63V 47uF

Findes der en dansk butik, der fører dem eller måske en udenlansk
butik, der sender til Danmark?

Mvh
Johannes Clausen

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?
Hej Johannes

Hvis Peter svigter, så http://www.schuro.de/preisl-elna.htm

Mvh Max

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?
Er der noget spec. ved disse konds., ellers har jeg mange lig. i min
rodekasse, som du må få. Hilsen jørgen.

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

Ikke for at forklejne Elna, men du kunne overveje at bruge Panasonic-FC i
stedet for. Der er efter min mening lidt for meget "kult" over Elna
Cerafine, for så gode er de heller ikke.

/ Hans

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

OK. Jeg kender ikke så meget til kondensatorer, jeg har bare fået at
vide at de der Samwha ikke dur til noget. Forstærkeren er for mørk i
lyden.

Panasonic-FC - er de specielt gode til audio brug? Hvis de er lige så
gode eller bedre end Elna, så tager jeg da dem, hvis de altså er nemme
at få fat på. Fidusen er vel at kondensatorer skal kunne aflades
hurtigt, eller hvad?

Mvh
Johannes Clausen

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?
On Sun, 06 Jul 2003 23:39:06 +0200, Johannes Clausen

Næ.

Det er noget billigt skidt. Ligesom ELNA.

Næh, Leyden - det er rigtige (tm) kondensatorer........
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

Leyden siger du... Er de tli at få fat i med de anførte specs.?

Mvh
Johannes Clausen

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?
On Mon, 07 Jul 2003 00:09:48 +0200, Johannes Clausen

Kun hvis du har en swimmingpool af glas.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=leyden+capacitor+bottle
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

Til min store glæde ser jeg at RS fører dem. De har også disse:

Super lavimpedans, miniature, radial, 105 °C

Men det er vel disse, som du mener:

Miniature, lavimpedans, FC serien, 105°C

lavimpedans og super lavimpedans - hvad betyder dette?

Mvh
Johannes Clausen

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

Hvad skal man så gå efter ved signaloverførsel? Jeg ved ikke rigtig
hvilke kondensatorer der fører signalet og hvilke, der stabiliserer
strømmen, de er alle sammen Samwha og jeg går da ud fra at FC serien
er bedre end disse. Eller lad mig sige det sådan: det kan godt være at
FC serien ikke er optimal til signaloverførsel, men Samwha må da være
endnu ringere. Jeg går ud fra at de 4 stk 35V 1000uF er med til at
stabiliserer strømmen, for så vil jeg begynde med dem.

Mvh
Johannes Clausen

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?
Jeg tror roligt du kan skifte dem allesammen, da ingen af de værdier du har
nævnt er typisk for signaloverførsel. De ligger normalt i området 0,22 til
4.7uF. Det vil i øvrigt være et noget ringe produkt hvis der fra starten er
brugt elektrolytkondensatorer til signaloverførsel. Brug FA-serien i de
værdier du kan få, og suppler med FC til resten.

/ Hans

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

Mange tak for rådet! Det bliver nu nok FC serien, da der ikke er plads
til FA serien på selve boardet. Nu skal jeg bare have tegnedrengen
frem... Man skal jo mindst købe 5 af hver :-(

Mvh
Johannes Clausen

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

har
til
er
Det er ubetinget en fordel at de kan være der rent fysisk, da det let kan
ende som nedenstående eksempel:

http://bellsouthpwp.net/h/e/hedb1241/ultrapath.jpg

Det er rigtigt - De sælger kun i 5-styks pakninger, men til gengæld synes
jeg ikke at prisen er så slem endda, og så er det jo meget rart med lidt
overskud til skufferne til fremtidige projekter. :-)

/ Hans

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

Moaaaaaaaaaar !
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?

FC serien har ikke en 63V 47uF kondensator, men det har NHG serien fra
Panasonic. Er NHG serien lige så god? Der står i hvert fald i
databladet at kondensatorerne anbefales til audio brug. Det er faktisk
ud til at NHG serien har alle de kondensatorer, som jeg har brug for.
Jeg går ud fra at NHG er bedre end standard 85C kondensatorer, eller
hvad?

Mvh
Johannes Clausen

Re: Hvor køber man Elna kondensatorer?
Jeg kan hjælpe med de 4stk 100uF / 25.
Sig til hvis interesseret. Jeg mener prisen var en femmer pr. stk.

ON