Hvor køber jeg en transformer som denne?

Jeg har købt et nyt stykke legetøj fra USA, og tænkte naturligvis ikke
over at den blev leveret med en transformer, som passer til
amerikanske stikkontakter.

Jeg vil jo så gerne købe en magen til. Problemet er bare at i den
anden ende sidder et USB stik...

Input er: 120VAC 60Hz 5W (Hvilket vel gør at jeg ikke bare kan købe et
modul til at sætte på det nuværende stik?)

Output er: 5VDC 300mA

Hvor kan jeg købe sådan en, enten i nærheden af Aalborg, eller online,
og er det en dyr fornøjelse?

Håber i kan hjælpe mig :-)

--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Kan du styre en loddekolbe ?

Så skal det være et 230/115 volt modul (de findes).

Standard adaptor...

Nærmeste elektronikpusher kan sælge dig sådan en. Så skal du "bare" have
dit USB stik på.

Re: Hvor køber jeg en transformer som denne?

http://www.discoworld.dk/shop/default.php?cPath34%1_402_408&language=dk

Mvh.
Rune Christensen
Civilingeniør - Elektronik og software
Jobsøgende :-)

Re: Hvor køber jeg en transformer som denne?

Det lyder som om din "dims" er lavet til at blive ladet (jeg går ud fra
den er batteri-drevet?) af USB-stikket i en computer (passer med 5V 300mA).
Hvis du kan leve med at din "dims" kun bliver ladet når den sidder i din
computer, behøver du ikke købe noget.
Vær opmærksom på, at nogle bærbare ikke som standart har 5V på
usb-stikket. Det skal først aktiveres, ellers ladeer den ikke.

mvh.
Kåre

Re: Hvor køber jeg en transformer som denne?

Hej, det er den ikke. Rent faktisk skal den ikke tilsluttes
computeren.

Det er en FM transmitter, som skal kobles til ipod. Det eneste USB
stikket bruges til, er til strømmen....Men jeg tror jeg napper Runes
sidste løsning, det virker som det billigste og nemmeste :-)
--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤
Re: Hvor køber jeg en transformer som denne?

Som næsten lokal Aalborgmand ved jeg at den nærmeste elektronikpusher er
www.pc-elektronik.dk

Ring til ham og spørg.

Benny

Re: Hvor køber jeg en transformer som denne?

I Biltema!

Claus

Re: Hvor køber jeg en transformer som denne?

Næh, det kunne man så ikke...

Der er ikke en eneste af dem, de har, som har 5 volt ud.  De har 4,5 eller
6.

Claus

Site Timeline