Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

Hej!

Er der nogen der ved hvor man kan købe 8Mbit 16bit EPROM, EEPROM eller Flash
ROM'er ??
Kredsene skulle meget gerne være i 40, 42 eller 44 pins DIL/DIP hus med Vcc
på 5V, Vpp er underordnet. Access time max 120ns.

De eneste jeg har kunnet finde er ST M27C800-100F1 hos Farnell til den
grumme pris af kr. 280,- stykket og jeg skal desværre kun bruge 2, så ingen
rabatter der :(

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

Prøv at kigge på Texas Instruments, AMD eller Fujitsu.

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

Flash
Vcc

De kan muligvis findes antikvarisk, for jeg kunne ikke forestille mig, at
nogen ville bruge DIL40 i produktion. Hvad er årsagen til at du skal have
dem i det hus ?

-jeg har en del 16Mbit liggende i TSOP, men dem kan du muligvis ikke bruge?

Bo //

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

De skal fungere som drop-in replacements for nogle 40 pins ROM'er

bruge?
Hmm.. nej, så skulle man mounte dem på et adapterprint.
Det er jo selvfølgelig også en mulighed.

/Harries

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

at
have

-som bliver dyrere end at købe dem hos Favell. Måske er der bedre økonomi i
at lave det med 2 almindelige PLCC kredse på et fuskerprint. Det kan laves
på køkkenbordet til en rimelig pris, idet jeg ikke regner med at der er det
store styktal i det ?

Bo //

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH
Tjo, måske jeg bliver nød til det, men ville nu gerne lige udtømme mine
muligheder for at finde de rigtige kredse først ;-)

Jeg har i øvrigt fundet nogen til ca $10 stykket hos www.arrow.com på deres
amerikanske web-shop..  ved bare ikke lige hvad det kommer til at koste i
fragt..

/Harries

det

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

deres

-og told og moms....

BBj //

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH
Hej Bo !

Kan du fortælle hvad for nogle kredse du snakker om :-D
og hvad du evt vil have for en enkelt eller to

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

ja da...
det er AMD 29LV160BB 90ns. Jeg har ca 30 Du kan købe dem samlet for 1.200kr,
men så vidt jeg ved, må vi ikke handle i denne gruppe :-))
http://www.amd.com/us-en/FlashMemory/ProductInformation/0,,37_1447_1623_1468^1537,00.html

Bo //

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

Wrong det er under et år siden jeg fik mine og de skulle bruges som
KICK start updates til en Amiga som netop har disse chip.
Så jo de findes. :-)

Re: Hvor finder man 8Mbit 512Kbx16 EPROM/EEPROM/FLASH

- og det lige nøjagtig hvad de skal bruges til ;-)
Idén er at lægge 4-6 ROM images i og lave lidt addressebens fusk så der kan
skiftes mellem de forskellige images. Derfor 8Mbit i stedet for de standard
2Mbit ;-)

/Harries

Site Timeline