Hvor finder jeg kabelaflastninger ?

Hej.

Jeg er igang med at bygge nogle testbokse på arbejdet.

Bagi kassen vil jeg gerne føre 4 kabler ud, ø8mm.

Vi har nogle forskruninger fra gammel tid, sort plast, sidder i et ø10mm
hul med møbasse, og der er sådan en sort plastskrue man spænder i den
ene side for at spænde kablet i (du kender dem godt, man får nemt
smadret den skide plastskrue, eller den går over gevind)

Problemet er, at jeg har måske 10 stk. liggende fra dengang vi brugte
dem i firmaet, og det er en menneskealder siden at vi sidst fik fat i
nogen, og chefen aner ikke hvorfra.

Jeg har kigget RS og Farnell tyndt efter dem, og kan simpelthen ikke
finde dem, er jeg blind ?

Forslag til alternative leverandører som PC elektronik, Lavpris
elektronik mm. er også ok.

Jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde dem, jeg er gået kold på det...

// Per.

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?
Hej Per

Jeg køber dem hos:

http://www.auroragroup.eu/shop/forms/frontpage.asp

Pinolaflastning 10 mm sort

Varenr.:    322837
Ean:         5706470035218

De fåes også i hvide

Max

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?

Mange tak!

De er perfekte.

Kan Du afsløre hvad de koster ?

// Per.

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?
Hej Per

Det kan jeg ikke lige nu, har ikke adgang
til lagerstyrringen.

Men de koster vel en 3-4 kr/stk

Max

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?
On Thu, 15 Jul 2010 14:51:45 +0200, "Max"

102 kr for 2 styks sælges de til flere steder.
Smid fgl. i google "pris 5706470035218 site:.dk"

Så jeg ville kigge efter alternativer.

/Hans

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?
Hej Hans

Prøv med pinolaflastning i Google.

http://www.discoworld.dk/shop/producent1ord.php?k=Pinolaflastning&s11%8&sort=3a&language=da

11,00 kr for 2 stk incl moms, og det er i detailledet,
hvad tror du så de koster i grossistledet ?

Max

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?
Hej Per

Kan se at sidste ordre blev leveret til 2,66 kr for 2 stk.

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?

Hvorfor ikke bruge alm forskruninger ? De koster 1-2 kr for en M12...

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?
Ja det vil jeg også sige de aflaster da ledningen mere skånsomt og
(vand)tæt.

MVH Lars Arup

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?

Fordi at jeg ikke har plads til almindelige forskruninger, vi bruger dem
i læssevis i firmaet, men de er for store.

De skal sidde bagpå en testkonsol der skal stå på et skrivebord
indenfor, så vandtæthed er ej en faktor jeg har indregnet ;-)

// Per.

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?
Hejsa,

Jeg vil ikke henvise til en specifik leverandør, men søger du efter
'aflastningsnippel' dukker der mange mulige leverandører op.

/Claus

Re: Hvor finder jeg kabelaflastninger ?

Er det dem her ?.

http://el-supply.dk/?Gid27%5&VNr67%28