Hvor finder jeg en UPD6450?

Hej NG.

Jeg roder lidt med noget videosignal hvor der skal overlejres lidt tekst.
Til det formål vil en uPD6450 fra NEC
(http://www.necel.com/cgi-bin/nesdis/o002_e.cgi?article=UPD6450&doccode=DS )
være ganske glimragende.
Desværre kan jeg ikke finde en forhandler der kan skaffe dem hjem.
Ved I hvor man kan skaffe sådan en fætter eller et prisvenligt alternativ?

c",)
Stefan

Re: Hvor finder jeg en UPD6450?

Hmm, hvis du bare skal bruge lidt hvid tekst, måske med sorte borders
kan du jo gøre som denne geniale gut og lave det hele med en pic:
http://www.rickard.gunee.com/projects/video/pic/tetris.php

I dit tilfælde kan du hapse sync fra videosignalet og "kortslutte"
udgangssignalet til enten sort eller hvid, så hvis du er rå kan det nok
lade sig gøre med under 10 komponenter til 50kr.

PS: Jeg er ikke rå med en pic:)

Re: Hvor finder jeg en UPD6450?
tekst.
Jeg har prøvet med en PIC, men som han skriver er opløsningen begrænset.
Især fordi dette projekt er baseret på en langsommere PIC.
Men hans side giver en god forklaring på hvordan det virker, så den kan
bestemt give inspiration :-)

mvh
Stefan

Re: Hvor finder jeg en UPD6450?

(http://www.necel.com/cgi-bin/nesdis/o002_e.cgi?article=UPD6450&doccode=DS )

En STV5730 var måske også en mulighed.

Hent evt. lidt inspiration her.: http://www.usblcd.de/lcdproc /

Brian Østergård

Re: Hvor finder jeg en UPD6450?
tekst.
(http://www.necel.com/cgi-bin/nesdis/o002_e.cgi?article=UPD6450&doccode=DS )
alternativ?
Jeg har selv kigget lidt på den, men den er lige lidt for avanceret (og dyr)
i forhold til 6450.
Men tak for forslaget :-)

mvh
Stefan

Re: Hvor finder jeg en UPD6450?

Der er en DIY Australsk gut der har lavet sådan noget. Jeg havde hans
link, men ævbæv det er væk, for han har lavet mange godt ting :-).

Site Timeline