Hvor finder jeg denne/disse transistorer.

Eller en erstatning for dem?
Hej.
Jeg har en ældre Marantz forstærker stående, den mangler 2 transistorer.
Af hvad jeg kan se, på den anden side i forstærkeren en S40442 og S40443
Jeg har taget et billede, det ligger i dk.binaer
Helst en europæisk forhandler. ;)
--
// Mvh Jens Chr.
http://auktioner.qxl.dk/deus%20it%5C%22

Re: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.

Det er ikke til lige umiddelbart at få noget ud af den påtegning. Hvad er
modelnr. på Marantz'en ?

mvh
Ebbe

Re: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
Det er en Model 1150 i jern kabinet.

--
// Mvh Jens Chr.
http://auktioner.qxl.dk/deus%20it%5C%22

Re: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.

Æv, jeg har en del diagrammer liggende, men ikke lige på den.
Du kan prøve at finde et diagram på: www.sharefx.com . Der er ret gode
chancer der. Det kræver timelding, men er gratis.

mvh
Ebbe

Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
Kan det være en 1150D ? Så ligger den på sharefx (og her) lige nu.

Re: Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
hej, Den er ikke nævnt med D nogen steder, hverken i manual eller på den..
Men fandt lige manualen på loftet, og der er et delvist diagram deri...
Er ved at hente det fra sharefx, som jeg kigger på lige om lidt :)

--
// Mvh Jens Chr.
http://auktioner.qxl.dk/deus%20it%5C%22

Re: Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
Min, en 1150, her er Jack stikene på en række.
http://www.classic-audio.com/marantz/1150.html

En 1150D, her er Jack stikkene sat samlet
http://www.classic-audio.com/marantz/1150d.html

Manualerne ligner ikke meget hinanden synes jeg.
Jeg har lige affotograferet diagrammet i min manual, ligger i dk.binaer
om 5min
--
// Mvh Jens Chr.
http://auktioner.qxl.dk/deus%20it%5C%22

Re: Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.

Ok, det er et blokdiagram, som ikke lige hjælper her. Det jeg havde i
tankerne var, at man måske kunne finde erstatninger for de originale.
Men jeg må tilstå, at jeg lige nu er blank.

mvh
Ebbe

Re: Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
Du må undskylde hvis det her er offtopic

Men har du tjekket google groups, der er et par posts.

Det er godt nok ikke samme model som din Marantz, men der bliver
anbefalet 2SA747 og 2SC1115 istedet for.

http://groups.google.dk/group/rec.antiques.radio+phono/browse_thread/thread/91d97cd656556f71/0513b8d51c65eaf0?lnk=st&q=S40442&rnum=9&hl=da#0513b8d51c65eaf0

Igen undskyld hvis det er offtopic.

Re: Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
http://groups.google.dk/group/rec.antiques.radio+phono/browse_thread/thread/91d97cd656556f71/0513b8d51c65eaf0?lnk=st&q=S40442&rnum=9&hl=da#0513b8d51c65eaf0
Kunne da næsten ikke være mere on topic ;)
Jeg kan se at jeg skal bruge en 2SA747 og 2SC1115.
Den første kan jeg finde på el-supply,dk
Men den anden har de ikke lige, nogen der ved hvor man kan få den i DK?

--
// Mvh Jens Chr.
http://auktioner.qxl.dk/deus%20it%5C%22

Re: Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
Prøv evt at send el-supply en mail, de plejer at kunne skaffe diverse
ting og sager hjem :)

Mvh
Ronni

[...]

Har jeg gjort, er nemlig også min erfaring med dem :)
De plejer at have en god service.

--
// Mvh Jens Chr.
http://auktioner.qxl.dk/deus%20it%5C%22

Re: Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
Du kan muligvis erstatte 2SC1115 med en 2SC1116.

Men lad hellere en med lidt mere viden svare på det :)

/Ronni

http://groups.google.dk/group/rec.antiques.radio+phono/browse_thread/thread/91d97cd656556f71/0513b8d51c65eaf0?lnk=st&q=S40442&rnum=9&hl=da#0513b8d51c65eaf0

Re: Update: Hvor finder jeg denne/disse transistorer.
Nej, det frygtede jeg.
Var også lidt det jeg var ude på, da originale nok bliver det sværeste
at få fat på. :)

// Mvh Jens Chr.
http://auktioner.qxl.dk/deus%20it%5C%22

Site Timeline