Hvor finder jeg 1 stk MAX231cwe i smd udgave (16 Wide SO)

Jeg har en styring hvor min serieludgang er gE5%et dF8%d.

For at kunne fE5% den til at virke igen mangler jeg 1 stk max231cwe (smd)=

Jeg har prF8%vet at bestille et free sampel fra maxim, og der kom ogsE5% =
220%
stk i en lille plastik box, men det er i DIL hus, selv om jeg havde20%
skrevet en kommentar om at jeg F8%nskede dem i '16 Wide SO'

SE5% hvor kF8%ber jeg sE5% sE5%dan en IC, hos RS og Fernell har de den ik=
ke ?
Jeg er privat person!

Mvh
Bo CarF8%e - Silkeborg.

Re: Hvor finder jeg 1 stk MAX231cwe i smd udgave (16 Wide SO)
hey... jeg har da fået max233 i 20p wide smd...

men det hjælper dig jo ikke meget

den hedder MAX233ACWP

--
Mvh Kasper

Re: Hvor finder jeg 1 stk MAX231cwe i smd udgave (16 Wide SO)

Det har du fuldstændigt ret i. Jeg har ikke noget at bruge max 232
til...

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hvor finder jeg 1 stk MAX231cwe i smd udgave (16 Wide SO)
Hej.
Jeg ved jo ikke om den udfF8%relse er i produktion mere, styringen er ca =

6 E5%r gammel.

Jeg skal bruge den til en microprocessor styring fra en vindmF8%lle.
Den bestE5%r af et print med en 80c320, lcd og sE5% er der diverse ind og=
20%
udgange, sE5% det er jo et fint microprocessor print at lege med.
Seriel udgangen er galvanisk adskilt fra cpu delen.

Problemet er at jeg ikke kan fE5% hul igennem seriel porten.
Hvis jeg skriver et simpelt program som sender data ud pE5% cpu seriel20%
port, sE5% fE5%r jeg kun spac karakter ind pE5% skE6%rmen i mit terminal =

program pE5% min pc'er.

Hvis jeg tager TX direkte fra cpu benet og putter den ind i en lF8%s20%
fuglerede opstilling med en max232 og derefter til pc'er sE5% virker det =

fint.
SE5% derfor gE5%r jeg ud fra, at det er den max231 der er gE5%et dF8%d.

Men hvis jeg laver et lille program der stE6%tter TX benet pE5% cpu til 1=
,20%
hvilken spE6%nding skal jeg sE5% mE5%le pE5% RS232 udgangen 12volt eller =
0 volt. ?

SE5% vidt jeg kan mE5%le mig vej i gennem mit print(multi lag) gE5%r sign=
al20%
vejen fra TX benet igennem en 74hc14 og en 4k7 modstand og ind i en20%
almindelig optokobler.
Fra den anden side af optokobleren gE5%r den til max231.

Hilsen Bo

Ps. Min styring er bygget af Orbital i Skjern, de vil kun sE6%lge mig en =

ny eller en ombytnings.

 2

Re: Hvor finder jeg 1 stk MAX231cwe i smd udgave (16 Wide SO)

Du skulle gerne måle -12V

Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Hvor finder jeg 1 stk MAX231cwe i smd udgave (16 Wide SO)
Jeg har efterhE5%nden rodet sE5% meget med at fE5% den seriel port til at=
20%
virke, sE5% det mE5%ske er en 40cm.

NE5%r jeg skriver i programmet til uP:
SETB TXD0, sE5% kan jeg mE5%le - 12V mellem ben 2 og 5 pE5% stikket som20%
passer i pc'er seriel port.
Og hvis jeg skriver CLRB TXD0, sE5% mE5%ler jeg 12V mellem 2 og 5.

Er det rigtigt eller vender mit signal pE5% hovedet ?

Hilsen Bo

Re: Hvor finder jeg 1 stk MAX231cwe i smd udgave (16 Wide SO)

den er go' nok, signalet på rs232 siden er inverter i forhold til
de logiske signaler

0 er +12, 1 er -12Volt (eller der omkring)

-Lasse

Re: Hvor finder jeg 1 stk MAX231cwe i smd udgave (16 Wide SO)

Jeg har efterhånden rodet så meget med at få den seriel port til at
virke, så det måske er en 40cm.

Når jeg skriver i programmet til uP:
SETB TXD0, så kan jeg måle - 12V mellem ben 2 og 5 på stikket som
passer i pc'er seriel port.
Og hvis jeg skriver CLRB TXD0, så måler jeg 12V mellem 2 og 5.

Er det rigtigt eller vender mit signal på hovedet ?

Ja, det er rektig, signalet skal vendast. Grinnen er både historisk, den er
knytta til "fysikken" i elektronikken og det har med deffinasjoner å gjera.
(Unskyld at > > er mangler; vi har hatt torden her!)

HM

Hilsen Bo