Hvor får man billigst fat i en logikprobe

Ja, subject siger sig selv
Den skal kunne bruges til TTL niv. men den må også gerne kunne bruges til
CMOS.
Dem jeg har set (kan ikke huske om det var hos RS eller farnell) kostede
knap 700 kr

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe

Jeg har en slik probe som jeg ikke bruker:

En blyant med 2 dioder, 1 - 0, og to tiførselsledere med klyper, VCC og GND.

Den går billig. (porto  + + ).

HM

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe
Har du et billede, så send det gerne, er meget intr. i den

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe
Beklager, jeg har ikke noe bilde :-(

Den er merket:

LOGIC PEOBE
Model 320
Sansei Electronics corp. Japan

til
kostede

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe

Hvad kan dén, som en TTL-non inv/inv-buffer + to formodstande ikke kan? ;-)

Hilsen
Lars

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe
Hejsa

Intet, udover at koste en del mere ;o)

/Hauge

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe

Du kan jo forsøke å reine på det.

HM

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe

;-)

Det vet jeg ikke!
Den inneholder:
1 slide-vender
6 transistorer
1 kondensator
1 diode og noen motstander.

-----------------

Ellers har jeg en (unskyld, 2) "logisk sammenlikner", DIL14, DIL16.

Du bruker en "masterkrets" som du klipser over den kretsen du skal
undersøke, og dioder viser forskjell..
 Den blir "litt dyrere", mer frakt  ;-)}

HM

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe

Hvad skal sådan en koste ? Evt. specs, model nr., etc....

Anders

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe

Jeg synes at en passende pris ofte kan være det dobble av frakten, men helst
liker jeg å bytte, at kjøperen returnerer meg en passende pakke.

Den heter "Fluke trender". Jeg har 1 manual og ingen kopieringsmuligheter.

HM

Re: Hvor får man billigst fat i en logikprobe
hej.
Denne er da udmærket....
http://www.solorb.com/elect/logprobe/index.html
mvh