hvilket signal til cykelcomputeren?

Jeg vil gerne lave en lille test af min cykelcomputer ved at sende en impuls
til den elektronisk - istedet for det signal der kommer fra spole/magnet
monteret på cyklen. Hvor stort skal dette signal være? - er det sinus, eller
firkant? Spænding?

- Heine

Re: hvilket signal til cykelcomputeren?

impuls
eller

Så vidt jeg er orinteret er det vare en reedswitch der sidder dernede, så
det burde bare være at kortlutte de 2 terminaler.... så jeg ville nok lige
knalde et ohmmeter over swtichen der sidder ved hjulet, og så køre en magnet
hen til, kortslutter eller afbryder den, ved du jo hvad der skal ske

er der mere end 2, skal du nok være mere forsigtig, så kan det være en hall
effetkt...

Men det er flere år siden jeg har rodet med sådan nogle, så der kan jo være
kommet noget nyere

Kasper

Re: hvilket signal til cykelcomputeren?

Det er korrekt (i hvert fald for alle dem jeg har haft fat i!)...
Hvis du skal styre det med elektronik kan du fx. bruge en analog cmos
switch...

Mvh.
 Anders

Re: hvilket signal til cykelcomputeren?

Tror det er en trådløs model der er tale om, så spørgsmålet går mere på
hvilket signal der skal sendes i gennem luften.

Mvh Thomas

Re: hvilket signal til cykelcomputeren?

Tjae det er jo ikke til at vide... !

Kasper

Re: hvilket signal til cykelcomputeren?

Og heller ikke hvis vi kun ved at det reelt _er_ en trådløs... For de er
svjv. ikke kompatible!

/A

Re: hvilket signal til cykelcomputeren?

Det oprindelige spørgsmål gik ikke på en trådløs model - jeg har fået svar.
Det var mere simpelt end jeg regnede med - nemlig en reed-kontakt. Tak for
hjælpen.

- Heine

Site Timeline