Hvilket relæ

Hej gruppe!

Så er jeg også faldet i Arduino-suppen, og fryder mig faktisk en smule over,
at jeg går ledig for tiden...så er der mere tid til at rode med Arduinoen!

Til et, synes jeg, spændende projekt skal jeg have gang i nogle relæer.
Andre og klogere folk end jeg har brugt AQV101 relæer, der ser ud til at
have en kontrolspænding på 2,3V...dette går jeg ud fra, er den spænding,
spolen skal have for at kunne skifte(ja, jeg er 98% uvidende om emnet!). Her
går jeg ud fra, Arduinos 3,3V går an? Desværre er disse relæer ikke på lager
hos RS eller digi-key. Hos RS har jeg fundet nogle stykker med samme format,
6DIP, og nogenlunde de samme specs. Dog har de en noget lavere
kontrolspænding, 1-2V. En faglig vurdering af dette vil være yderst
værdsat!:-)

Her er relæet, der står i "opskriften":
http://kortlink.dk/digikey/8eay

Kan nogle af disse bruges?
http://kortlink.dk/rs-online/8eax

Mvh
Linde

Re: Hvilket relæ
Hej Linde

Ikke for noget, men du er klar over at det ikke er relæer i normal
forstand, det er solid state relæer, altså halvleder relæer. Ingen
spole og kontakt, men en optostyret fet.

Max

Re: Hvilket relæ

Jo, det er jeg klar over. Har ikke helt terminologien på plads endnu:-). Når
jeg skrev spole var det mere fordi, jeg har et større relæ liggende, med et
diagram trykt på undersiden...så hang "spole" bare ved, efter længere tids
stirren på diagrammet:-). Så har jeg bare antaget, at funktionen i bund og
grund er den samme.

Mvh
Linde

Site Timeline