hvilket program til brænding af pic ?

hej alle for mange så siden, da jeg havede en 486 roede jeg en del med Pic
kredse (feks PIC16C84) og EEprom fra MC
dengang havede jeg et simpelt dos program, og en simpel C compiler osv, men
det hele kørte jo i dos, og brander var afhenige af clok frekvensen i PC'en,
hvilket gjorde at jeg ikke kunne bruge programmet på min pentium.

det er snart mange så siden nu, men der ligge stadig PIC kredse i min skuffe
og jeg fik lige lyst til at lege med dem igen.
jeg vill prøve at lave noget adgangs styring vedhjælp af en PIC enhed, der
kan læse nogle EEPROM kort.
burde være simpelt, MEN hvad skal jeg bruge af programmer ?

er der nogle der har nogle gode og gratise programmer (C udviklings miljø /
compiler, brænder program) som kan køre på en moderne PC ?

hvis der er nogle der i forvejen har erfaringer med et projekt som mit, så
kunne det da også være rart at høre lidt om det, der er jo sikkert MANGE der
har lavet det før mig.

mvh Morten Dall

Re: hvilket program til brænding af pic ?
Som f.eks
http://www.ic-prog.com/ til brænding (Har også diagrammer til diverse
brændere)
og http://sdcc.sourceforge.net/ som er en C-compiler til PIC m.m.

/Rasmus

Re: hvilket program til brænding af pic ?

Hej Morten

Hvis du selv vil udvikle synes jeg du burde starte med PIC18F1320, da
den har flere faciliteter, bedre instruktionssæt og er ligeså billig
eller billigere end PIC16F84(PIC16C84).

Hvis du absolut vil have PIC16F84-lignende, så se på PIC16F648A.

Tidligere ville jeg have anbefalet K149D, men den lader til at være svær
at få fat på.

Prøv også at spørge i dette forum:
http://www.beam.to/diyforum
Ifølge et indlæg arbejder Tim Roberts på en ny firmware "DIYPACK26"
(incl. PIC18Fxxxx) til k128, k149, k150 og k182, med standard hastighed:
http://www.websitetoolbox.com/tool/post/diykit/vpost?id12%16632

Ældre versioner er her:
Micropro Windows software for PIC programmers K128, K149, K150 and K182:
http://www.ozitronics.com/micropro.html

http://kitsrus.com/upuc.html
Som der står er det meningen at de vil komme med kit K185, som skal
kunne klare PICs endnu bedre.

Tim Roberts (Newfound Electronics) har angiveligt lavet en firmware til
K149 og K150 som flasher PICs (incl. PIC18Fxxxx) på sekunder via RS232:
http://www.newfoundelectronics.com/diy%20k149_150.htm

The WARP-13
A real PICSTART Plus alternative at just RRP of $109USD! (formodentlig
incl. support-password):
http://www.newfoundelectronics.com/warp-13a.htm
http://www.newfoundelectronics.com/downloads.htm

-

Her er en dels henvisninger til software, JAL, C, biblioteker,
konstruktioner:
http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=PIC_mikrocontroller&oldid71%4034

/Glenn

Re: hvilket program til brænding af pic ?

Se om der er noget du syntes om.
http://microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId81%
--
Hilsen Madsen

Re: hvilket program til brænding af pic ?

men
PC'en,
skuffe
/
der

Mht brænder, så bruger jeg winpic

http://www.qsl.net/dl4yhf/winpicpr.html

Understøtter mange kredse og brænderinterfaces

mvh
JBH

Site Timeline