Hvilket PCB program kan i anbefale?

Jeg står og skal lave et print på 12x16cm med 2 lag.

Jeg har tidligere benyttet Protel, men det er alt for tungt, og besværligt
at arbejde i. Jeg har nu prøvet Eagle som er meget rost, og det virker også
super godt, men der er desværre en begrænsning på 8x10cm i board størrelse.

Hvad foreslår i jeg bruger? Nogen erfaringer?

Programmet skal kunne tegne Schematic som kobles sammen med PCB. Autoroute
er ikke nødvendigt. Det skal være super simpelt at betjene..

MVH

Lars

Re: Hvilket PCB program kan i anbefale?

Diptrace... Når det er lykkedes mig at lave en lille håndfuld print der
du'r, så _må_ det være let at finde ud af, hi.

Mvh Ebbe

Re: Hvilket PCB program kan i anbefale?
Hej Lars

Jeg er meget glad for Circad, en fuld funktionsdygtig (dog minus Gerber)
udgave kan hentes hos http://www.holophase.com /

Max

Re: Hvilket PCB program kan i anbefale?

Jeg ved at du for tiden kan få en gratis Eagle Freemium licens, som giver
adgang til mere end i demo versionen. Læs på:
http://www.cadsoftusa.com/version50.htm og
http://www.element-14.com/community/community/tools/cadsoft_eagle/freemium

Om denne Fremium licens  kan opfylde dine krav, det ved jeg ikke.
Men Eagle er da rigtigt nok et godt program, som jeg selv bruger.

C.Nielsen

Re: Hvilket PCB program kan i anbefale?

Fra
http://www.element-14.com/community/docs/DOC-13200

Richard Hammerl  says in response to satoshi shinotsuka:
The Freemium has the following limits:
max. 4 sheets in a schematic
4 signal layers in the layout
max. size 100mm x 80mm
limited to one computer, you need an internet connection for working,
valid for 60 days

Re: Hvilket PCB program kan i anbefale?

Target 3001

http://server.ibfriedrich.com/wiki/ibfwikien/index.php?title=Editions_and_prices

Jeg har i nu kun testet den.Altså ikke lavet et print inu. Men den
virker super nem.

Der er en gratis version for private brugere men ingen begrænsninger på
print størelse. Der finders mange versioner startende fra kun 59 euro.

Selv om det er gratis versionen jeg har så har jeg fået svar 1 døgn
efter jeg havde stillet et spørgsmål ang virke måde !!

Mvh
Lars G

Site Timeline