Hvilket PCB program kan i anbefale?

Hej

Jeg står og skal lave et print på 12x16cm med 2 lag.

Jeg har tidligere benyttet Protel, men det er alt for tungt, og besværligt at arbejde i. Jeg har nu prøvet Eagle som er meget rost, og det virker også super godt, men der er desværre en begrænsning på 8x10cm i board størrelse.

Hvad foreslår i jeg bruger? Nogen erfaringer?

Programmet skal kunne tegne Schematic som kobles sammen med PCB. Autoroute er ikke nødvendigt. Det skal være super simpelt at betjene..

MVH

Lars

Reply to
Lars

"Lars" skrev i en meddelelse news:4bf2b834$0$56777$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Diptrace... Når det er lykkedes mig at lave en lille håndfuld print der du'r, så _må_ det være let at finde ud af, hi.

Mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Hej Lars

Jeg er meget glad for Circad, en fuld funktionsdygtig (dog minus Gerber) udgave kan hentes hos

Mvh

"Lars" skrev i en meddelelse news:4bf2b834$0$56777$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jeg ved at du for tiden kan få en gratis Eagle Freemium licens, som giver adgang til mere end i demo versionen. Læs på:

og

Om denne Fremium licens kan opfylde dine krav, det ved jeg ikke. Men Eagle er da rigtigt nok et godt program, som jeg selv bruger.

C.Nielsen

Reply to
Carsten Nielsen

Fra

Richard Hammerl says in response to satoshi shinotsuka: The Freemium has the following limits: max. 4 sheets in a schematic

4 signal layers in the layout max. size 100mm x 80mm limited to one computer, you need an internet connection for working, valid for 60 days
Reply to
Lars G

Target 3001

Jeg har i nu kun testet den.Altså ikke lavet et print inu. Men den virker super nem.

Der er en gratis version for private brugere men ingen begrænsninger på print størelse. Der finders mange versioner startende fra kun 59 euro.

Selv om det er gratis versionen jeg har så har jeg fået svar 1 døgn efter jeg havde stillet et spørgsmål ang virke måde !!

Mvh Lars G

Reply to
Lars G