Hvilket komponent er dette? (CSB 485 E2)

I en defekt fjernbetjening fandt jeg en komponent med et knækket ben. Den
var sikkert blevet tabt på gulvet, men den var knækket så langt oppe, at jeg
ikke kunne redde den.

Jeg lægger et billede af den i dk.binaer. Den er påtrykt:
  CSB
485 E2

og den måler ca. 7x9mm. Umiddelbart ville jeg gætte på en spole, men i så
fald hvad er dens værdi?

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Hvilket komponent er dette? (CSB 485 E2)

Resonatoren.
Sammenlign med et krystal på din PC (groft sagt), den giver
clockfrekvensen

Hurtigt søg på Google giver:
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=%22csb485%22&meta =

Ja, jeg har ret :-)

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hvilket komponent er dette? (CSB 485 E2)

Tak for det. Jeg var ellers ude på google, men jeg søgte efter navn inklusiv
mellemrum 'CSB 485', og det gav ikke umiddelbart noget brugbart. Jeg må
prøve både med og uden mellemrum næste gang. :-)

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Hvilket komponent er dette? (CSB 485 E2)

Og du satte " omkring dit søgenavn, med mellemrum ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hvilket komponent er dette? (CSB 485 E2)
Det hjælper ikke, derfor finder man det alligevel med det samme.....

inklusiv

Re: Hvilket komponent er dette? (CSB 485 E2)
Hej!

Hehe, _så_ ofte er det vel heller ikke. Jeg har f.eks. aldrig ødelagt sådan een
og jeg har immervæk tabt mange remotes i min tid :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hvilket komponent er dette? (CSB 485 E2)

Det er netop en Grundig fjernbetjening.. Og tak for informationen, så ved
jeg hvad jeg skal have fat på.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Hvilket komponent er dette? (CSB 485 E2)

Det lykkedes mig at fixe den ved at klippe bunden (2-3mm) af komponenten, så
der igen blev nogle små benstumper fri. Et par komponentben blev loddet i
printet og resonatoren limet på plads med kontaktlim. Så kunne jeg fint
lodde benstumperne på komponentbenene, og nu virker fjernbetjeningen også
igen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Site Timeline