Hvilket digitale voltmeter til montering?

Jeg har to ekstra (separate) batterier i bilen jeg ønsker at overvåge
spændingen på.

Enten ved at have et lille voltmeter oppe ved instrumentbrædtet, tænker at
prikke en af de små firkanter ud til knapper (dem der er i overskud), og
montere det der.

Alternativt, så at have det på batterierne (der er parallel koblede) og kun
se det når jeg er omme i bagagerummet.

Thansen og biltema har kun de "store" runde analoge, jeg skal bruge et der
er digitalt og ikke ret stort.

Kender I noget der kan klare den opgave?

Re: Hvilket digitale voltmeter til montering?

For ca. 10 år siden kunne man købe små digitale "panelmeters", det var
små flade print, ca. på størrelse med displayet fra et multimeter.
Forsiden *var* magen til displayet fra et multimeter, bagsiden var et
lille print med den samme målechip som i et multimeter.  Man tilsluttede
strømforsyning, den spænding der skulle måles og et par modstande og
klikkede det hele fast i et hul i instrumentbrættet eller noget andet tyndt.

De findes endnu, f.eks. :

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R22%12845

Re: Hvilket digitale voltmeter til montering?

Prøv at tage et kig på: www.lascarelectronics.com

Site Timeline