hvilket ben er der strøm på min Lpt printer port og hvilket ben er ground?

Hej NG.

Jeg har nu læst mig frem til at der kan være strøm på  ben 11 eller ben 18
og ground skulle være ben 1, men jeg er blevet meget i tvivl.

det er jo ikke nemt at se ud fra diagrammet hvad der er hvad *SSS*
http://wiredworld.tripod.com/tronics/atmel_isp_ckt.pngog da jeg gerne
skulle trække det hele fra printer porten er det et must.

/Johnny

Re: hvilket ben er der strøm på min Lpt printer port og hvilket ben er ground?

http://hwb.sunsite.dk/menu_Connector.html#ParallelInOut

Re: hvilket ben er der strøm på min Lpt printer port og hvilket ben er ground?

Der er ikke normalt power ud af en printer port.

Her kan du se forbindelserne i en almindelig LPT port:
http://www.electronic-engineering.ch/microchip/datasheets/pinout/pinout.html
#parallel

--
Hilsen
   Peter N Petersen

På 74LS245 er ben 10 stel og ben 20 +5 Volt
http://www-s.ti.com/sc/ds/sn74ls245.pdf

Parallelporten er beskrevet på
http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/par /

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: hvilket ben er der strøm på min Lpt printer port og hvilket ben er ground?

Hvis du vil have strøm ud af en printerport kan du kun gøre det ved at
sætte en række data/kontrolbits høje og forsyne den vej. Men det bliver
ikek til meget. Snup 5 volt fra keyboard udgang, eller USB.