Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

Vi vil gerne købe en walkie-talkie som babyalarm. Jeg har på et tidspunkt set nogle anbefalinger i "Rene ord for pengene" og/eller "Rabatten", men jeg kan ikke huske hvilke modeller, der blev nævnt.

Jeg har netop modtaget et Harald Nyborg-katalog, hvor følgende model er på bud til 249:

Men findes der bedre mærker/modeller til prisen andre steder? Hvad bør jeg generelt være opmærksom på?

På fohånd tak!

Alex

Reply to
Alex Jensen

Lige en sidebemærkning: den må gerne have en god rækkevidde (så den kan bruges i naboområdet) samt gerne kunne reagere på børnene selv om de ikke ligefrem skriger alt hvad de kan, eller senderen ligger lige ved siden af deres hoveder.

Alex

"Alex Jensen" skrev i en meddelelse news:40fcded3$0$282$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

jeg

Alex Jensen

"Alex Jensen" skrev i en meddelelse news:40fcded3$0$282$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

jeg

Der findes allerede baby-alarmer direkte til formålet med sender i den ene ende og modtager i den anden.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Hej.

Vi bruger selv et sæt Telcom TE-157 fra Elgiganten, de fungere rigtig godt som babyalarm, følsomheden på microfonen er fin, og rækkeviden er rimelig, dog aboslut ikke de 3 km som der reklameres med..... - det er vist mest en teoretisk rækkevidde......

Der følger 2 sæt øretelefon m. microfon med, med en clips, så den ene eks. kan hænges i nærheden af barnet, og senderen derved ikke behøver at ligge i barnevognen.

Men om de er følsomme nok til at taste på lidt småsnak i et rum, det ved jeg ikke..... Barnet behøver dog ikke at skrige for at den sender.....

Mvh. Peter @ Team-PsHdO

Reply to
Team-PsHdO

Hej Karsten

Jeg ved ikke om du selv har haft en babyalarm, men vi har haft nogle forskellige i både den billige og dyre ende. Vores erfaring er, man ikke kan have senderen på børnenes værelse og få modtageren til at række, hvis man har en stor have eller f.eks. er hos naboen.

Dette skulle walkierne efter sigende, og desuden kan man jo bruge den som egentlig walkie talkie, hvilket man ikke kan med en babyalarm.

Alex

"KHJ" skrev i en meddelelse news:40fcec86$0$299$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

tidspunkt

jeg

Reply to
Alex Jensen

"Alex Jensen" skrev

jeg

Vi har den her og den havde vil lige købt, da de viste den samme i Rabatten på tv.

106

Og dem kan jeg kun anbefale. Ligeledes købte vi oplader og batterier derude.

3 sæt batterier er optimalt, sådan den kan oplade et sæt imens de to andre er i brug.

Det eneste du lige skal huske, er at klippe stikket af et sæt hovedtelefoner, og så komme det oppe i toppen af babydelen. Ellers får baby også lov til at høre med, når andre går ind på frekvensen.

Nette

Reply to
Nette

"KHJ" skrev

Ja, da.... Men hvor finder du babyalarmer til 250 kroner??? Det er da fjollet at betale mere for dem, når det ikke er nødvendigt.

Nette

Reply to
Nette

Rabatten

Hej Nette

Det er lidt forvirrende men den model du henviser til fra det nye katalog er ikke ovenstående men denne her:

Er denne mon nyere? Den skulle også have længere rækkevidde, hvis man da ellers kan stole på det. Desuden bruger den 3 AAA-batterier i stedet for 4 (kan selvfølgelig betyder kortere holdbarhed).

Alex

Reply to
Alex Jensen

"Alex Jensen" skrev i en meddelelse news:40fd38ac$0$291$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

er

er

4

Hej........kender også den model Nette henviser til og den virker fint...................................MVH Pia

Reply to
karsten klaaby

"Alex Jensen" skrev i en meddelelse news:40fcf99b$0$316$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

kan

De var ikke opfundet, da vi kunne have brugt en til min knægt. Men jeg har da set dem til barnebarnet,

Det vil blive strømslugere. Desuden skal de modificeres, så de kun går i gang ved lydpåvirkning. Der findes godt nok nogle af de små, godkendte WT, der har vox, men såvel apparatet, der skal sende, er tændt hele tiden, som det apparat, der er modtager. Det bliver dyrt i batterier.

Dækningsområde afhænger i allerhøjeste grad af omgivelserne. F.eks. i betonbyggeri (jernbeton) skal man ikke regne med den store rækkevidde.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

"Nette" skrev i en meddelelse news:40fd24d3$0$23874$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

ene

Jeg har ikke angivet nogen prisindikation. Jeg aner ikke, hvad de koster. Jeg har ikke brug for dem (knægten er snart 40 år og flyttet hjemmefra for længst, og hvor han er nu, rækker de altså ikke.:-)

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Vi har den fra HN, og den er udemærket. Dog har vi afmonteret højtaleren i den der ligger ved barnet, da der ellers sker en brat opvågning når den lokale MC-køreskole kommer forbi... De bruger ofte de samme frekvenser, og i Odense er der flere køreskoler, så det hjælper ikke meget bare at skifte kanal. Turister bruger også ofte disse walkie-talkier til indbydes skænderi om retning og ligninde mellem flere biler. Derfor klip den ene af højttaleren ud...

Idag er vores søn 13 mdr, så han skriger ikke længere når han vågner op, men han trykker og krasser så på alarmen når han vågner. Det virker ligeså fint, ihvertfald så længe han stadigvæk finder den spændende.

MVH Frederik

Reply to
Frederik Thorup

"karsten klaaby" skrev i en meddelelse news:40fd4ca2$0$187$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

katalog

for

Hej............glemte lige at skrive at den model Nette har link til koster under 200 kr, og der er vox funktion på (babyalarm) vi har købt genopladelige batterier til vores og har bestemt ikke haft problemmer med dem, og kender flere der er gået over til at bruge walkie i stedt for babyalarmer da der tit er mere støj på disse og de ikke rækker så langt.

MVH Pia

Reply to
karsten klaaby

Jeg købte den model, som der blev reklameret med i "Rene ord for pengene". Men den var ubrugelig, da man nærmest skulle råbe ind i den før at den reagerede. VOX-funktion virker ikke ved lave lyde, og lyden er typisk lav ved babyen, da man jo heller ikke bør lægge enheden helt op ved barnet, da barnet i så fald kan gribe fat i den. Og jo, jeg HAVDE sat den til maksimal mikrofon-følsomhed.

Det endte med at jeg fik pengene tilbage hos Harald Nyborg og købte en dyr (men god) SuperNova. Vi købte den store model med 2 frekvenser og 30 (eller er det 15?) sub-kanaler. Men den lille model er sikkert tilstrækkelig, og så kan du spare ca. 300kr tror jeg nok.

Danmarks Børn på hvidovrevej er noget billigere end Jalsøe, hvis du leder efter den i KBH-omr.

Mvh Michael.

Reply to
mh

"Alex Jensen" skrev i en meddelelse news:40fcded3$0$282$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Vi har et sæt "Topcom TwinTalker 3000", og er fuldt ud tilfredse med dem. De rækker nemt 1000+ meter. Batterilevetiden er ok, vi skal oplade ca 1 gang om ugen. Mikrofonfølsomheden er ok, vi kan ikke høre når barnet pludrer, men med det samme hun græder (let), sender den. De er købt i Bilka/A-Z.

Rune

Reply to
Rune (7800)

"mh" skrev i en meddelelse news:40fe55de$0$244$ snipped-for-privacy@news.sonofon.dk...

Kan fuldstændig tilslutte mig denne opfattelse af walkies med babyalarmfunktion. Vi købte en walkie i Harald Nyborg efter anbefalinger fra flere her i NG. Vi oplevede også, at der nærmest skulle råbes ind i den - og nej - man må jo ikke placere en babyalarm i sengen. Vi stolede simpelthen ikke nok på den, da den nærmest skal stå klos op af barnet for at virke. Så derfor købte vi også en Nova - dyr, men PT. på tilbud til 850 kr. Og den virker og står i en sikker afstand fra barnet.

Til orientering er der 18 kanaler på den nye model og en FM 0 kanal, hvis den skal række ekstra langt :-)

/Dorthe

Reply to
Dorthe

"KHJ" skrev

Nææ, men prisen er da en vigtig detalje. Og også svar på dit spørgsmål. :-)

Nette

Reply to
Nette

"Alex Jensen" skrev

er

105

Nææ, den jeg henviste til var den de havde vist i Rabatten på tv, og også den jeg havde erfaringer med. :-)

4

Aner det ikke. Men hvis den kan mere end den jeg henviser til og koster det samme, kan det vel næppe være et dårligt køb? Jeg tror dog rækkevidden er ligegyldig. Med mindre du selvfølgelig vil tage på indkøb med babyen sovende hjemme i soveævrelset. :-)

Nette

Reply to
Nette

Hej Jeg har købt den nævnte model for 5 dage siden, og har brugt den som babyalarm i 3 hele døgn, da den ikke blev slukket. Den kører stadig på sit første sæt af 3 AAA batterier, men har fjernet en trediedel af batterimarkeringen. Den er også brugt en smule som Walkie Talkie. Jeg synes det som WalkieTalkie fungerer fint. Ladestadionen giver mulighed for at oplade begge apparater samtidig, hvis man bruger genopladelige batterier, hvilket jeg i øvrigt fik med fra HN. Samme dag købte jeg 60 AAA batterier for 99 kr. så der er til nogle dage. De var dog ikke tænkt til Walkie Talkie, men blev brugt i en hurtig håndevending, da der ikke var tid til at vente på en opladning. Det kommer nok. Funktionen som babyalarm er en speciel funktion, hvor man indstiller den ene som "Baby" og den anden som "Monitor". Man skal altså ikke bruge VOX-funktionen. Når den står i "Baby" funktion bliver tasterne låst, så man ikke umiddelbart kan pille ved den. Samtidig lukker højttalerne (tror jeg nok) Jeg har i hvert fald ikke hørt støj fra "Baby"-apparatet. Det er i øvrigt et udmærket "legetøj" så til den pris er skaden ikke stor, hvis det skulle vise sig at det ikke fungerer tilfredsstillende. Så gemmer du den blot i skabet til barnet når 5-7 år. m.v.h. Mogens

"Alex Jensen" skrev i en meddelelse news:40fcded3$0$282$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

jeg

105
Reply to
Mogens Hansen

På ejendommeligvis fremsatte Nette følgende påstand:

kan man ikke bare skrue ned for højtaleren :-)

Claus

Reply to
Claus Tersgov