Hvilken walkie-talkie som babyalarm? - Page 2

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?
Hej
Jeg har købt den nævnte model for 5 dage siden, og har brugt den som
babyalarm i 3 hele døgn, da den ikke blev slukket. Den kører stadig på sit
første sæt af 3 AAA batterier, men har fjernet en trediedel af
batterimarkeringen. Den er også brugt en smule som Walkie Talkie.
Jeg synes det som WalkieTalkie fungerer fint. Ladestadionen giver mulighed
for at oplade begge apparater samtidig, hvis man bruger genopladelige
batterier, hvilket jeg i øvrigt fik med fra HN.
Samme dag købte jeg 60 AAA batterier for 99 kr. så der er til nogle dage. De
var dog ikke tænkt til Walkie Talkie, men blev brugt i en hurtig
håndevending, da der ikke var tid til at vente på en opladning. Det kommer
nok.
Funktionen som babyalarm er en speciel funktion, hvor man indstiller den ene
som "Baby" og den anden som "Monitor". Man skal altså ikke bruge
VOX-funktionen. Når den står i "Baby" funktion bliver tasterne låst, så man
ikke umiddelbart kan pille ved den. Samtidig lukker højttalerne (tror jeg
nok) Jeg har i hvert fald ikke hørt støj fra "Baby"-apparatet.
Det er i øvrigt et udmærket "legetøj" så til den pris er skaden ikke stor,
hvis det skulle vise sig at det ikke fungerer tilfredsstillende. Så gemmer
du den blot i skabet til barnet når 5-7 år.
m.v.h.
Mogens

jeg
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr42%88&n60 %