Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

Vi vil gerne købe en walkie-talkie som babyalarm. Jeg har på et tidspunkt
set nogle anbefalinger i "Rene ord for pengene" og/eller "Rabatten", men jeg
kan ikke huske hvilke modeller, der blev nævnt.

Jeg har netop modtaget et Harald Nyborg-katalog, hvor følgende model er på
bud til 249:

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr42%88&n60%105

Men findes der bedre mærker/modeller til prisen andre steder? Hvad bør jeg
generelt være opmærksom på?

På fohånd tak!

Alex

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?
Lige en sidebemærkning: den må gerne have en god rækkevidde (så den kan
bruges i naboområdet) samt gerne kunne reagere på børnene selv om de ikke
ligefrem skriger alt hvad de kan, eller senderen ligger lige ved siden af
deres hoveder.

Alex

jeg
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr42%88&n60%105

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?
Hej.

Vi bruger selv et sæt Telcom TE-157 fra Elgiganten, de fungere rigtig godt
som babyalarm, følsomheden på microfonen er fin, og rækkeviden er rimelig,
dog aboslut ikke de 3 km som der reklameres med..... - det er vist mest en
teoretisk rækkevidde......

Der følger 2 sæt øretelefon m. microfon med, med en clips, så den ene eks.
kan hænges i nærheden af barnet, og senderen derved ikke behøver at ligge i
barnevognen.

Men om de er følsomme nok til at taste på lidt småsnak i et rum, det ved jeg
ikke..... Barnet behøver dog ikke at skrige for at den sender.....

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

jeg
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr42%88&n60%105

Der findes allerede baby-alarmer direkte til formålet med sender i den ene
ende og modtager i den anden.
Karsten H. Jensen

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?
Hej Karsten

Jeg ved ikke om du selv har haft en babyalarm, men vi har haft nogle
forskellige i både den billige og dyre ende. Vores erfaring er, man ikke kan
have senderen på børnenes værelse og få modtageren til at række, hvis man
har en stor have eller f.eks. er hos naboen.

Dette skulle walkierne efter sigende, og desuden kan man jo bruge den som
egentlig walkie talkie, hvilket man ikke kan med en babyalarm.

Alex

tidspunkt

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr42%88&n60%105
jeg

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

kan

De var ikke opfundet, da vi kunne have brugt en til min knægt. Men jeg har
da set dem til barnebarnet,
Det vil blive strømslugere. Desuden skal de modificeres, så de kun går i
gang ved lydpåvirkning. Der findes godt nok nogle af de små, godkendte WT,
der har vox, men såvel apparatet, der skal sende, er tændt hele tiden, som
det apparat, der er modtager. Det bliver dyrt i batterier.

Dækningsområde afhænger i allerhøjeste grad af omgivelserne. F.eks. i
betonbyggeri (jernbeton) skal man ikke regne med den store rækkevidde.
Karsten H. Jensen

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

"KHJ" skrev

Ja, da.... Men hvor finder du babyalarmer til 250 kroner??? Det er da
fjollet at betale mere for dem, når det ikke er nødvendigt.

Nette

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

ene
Jeg har ikke angivet nogen prisindikation. Jeg aner ikke, hvad de koster.
Jeg har ikke brug for dem (knægten er snart 40 år og flyttet hjemmefra for
længst, og hvor han er nu, rækker de altså ikke.:-)
Karsten H. Jensen

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

"KHJ"  skrev

Nææ, men prisen er da en vigtig detalje. Og også svar på dit spørgsmål. :-)

Nette

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

"Alex Jensen"  skrev

jeg

Vi har den her og den havde vil lige købt, da de viste den samme i Rabatten
på tv.

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr79%22&n10 %
106

Og dem kan jeg kun anbefale. Ligeledes købte vi oplader og batterier derude.
3 sæt batterier er optimalt, sådan den kan oplade et sæt imens de to andre
er i brug.

Det eneste du lige skal huske, er at klippe stikket af et sæt
hovedtelefoner, og så komme det oppe i toppen af babydelen. Ellers får baby
også lov til at høre med, når andre går ind på frekvensen.

Nette

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

Rabatten
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr79%22&n10 %

Hej Nette

Det er lidt forvirrende men den model du henviser til fra det nye katalog er
ikke ovenstående men denne her:

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr42%88&n60%105

Er denne mon nyere? Den skulle også have længere rækkevidde, hvis man da
ellers kan stole på det. Desuden bruger den 3 AAA-batterier i stedet  for 4
(kan selvfølgelig betyder kortere holdbarhed).

Alex

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

er
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr79%22&n10 %
er
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr42%88&n60%105
4

Hej........kender også den model Nette henviser til og den virker
fint...................................MVH Pia

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr79%22&n10 %
katalog
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr42%88&n60%105
for
Hej............glemte lige at skrive at den model Nette har link til koster
under 200 kr, og der er vox funktion på (babyalarm) vi har købt
genopladelige batterier til vores og har bestemt ikke haft problemmer med
dem, og kender flere der er gået over til at bruge walkie i stedt for
babyalarmer da der tit er mere støj på disse og de ikke rækker så langt.

MVH Pia

[...]

Nææ, den jeg henviste til var den de havde vist i Rabatten på tv, og også
den jeg havde erfaringer med. :-)

4

Aner det ikke. Men hvis den kan mere end den jeg henviser til og koster det
samme, kan det vel næppe være et dårligt køb?
Jeg tror dog rækkevidden er ligegyldig. Med mindre du selvfølgelig vil tage
på indkøb med babyen sovende hjemme i soveævrelset. :-)

Nette

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

På ejendommeligvis fremsatte Nette følgende påstand:

kan man ikke bare skrue ned for højtaleren :-)

Claus

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?
<snip alle gode forslag på groveste vis undskyld>

Jeg havde en telefonsvarer engang(199 kr.) hvorman kunne ringe hjem,
indtaste en kode og derefter lytte hvad der foregik i rummet. Virkede fint,
god lyd, dog lidt lusket LOL

Måske installerer sådan en ved siden af baby og ring hjem nu og da?
telefonforlængere kan købes til formålet

håber i kan bruge min skøre ide til noget ellers fortsat god jagt på en
løsning

PS: Nogen der kender den længst-rækkende PMR walkie man kan købe i danmark?
Mange supermarkeder har hver deres slags og nogle er elendige, andre gode på
trods af de skulle være ens med rækkevidde(?). Købte en i aldi som ikke
rakte mere end 500 m bare med lidt træer i mellem. Nogen bud på en med
rigtig god rækkevidde (fra a til b, i samme højde uden de store obstabler i
mellem)

hej hej (beklager crossposting, skal nok fjerne hvis det generer)

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

Vi har den fra HN, og den er udemærket. Dog har vi afmonteret højtaleren i
den der ligger ved barnet, da der ellers sker en brat opvågning når den
lokale MC-køreskole kommer forbi... De bruger ofte de samme frekvenser, og i
Odense er der flere køreskoler, så det hjælper ikke meget bare at skifte
kanal. Turister bruger også ofte disse walkie-talkier til indbydes skænderi
om retning og ligninde mellem flere biler. Derfor klip den ene af
højttaleren ud...

Idag er vores søn 13 mdr, så han skriger ikke længere når han vågner op, men
han trykker og krasser så på alarmen når han vågner. Det virker ligeså fint,
ihvertfald så længe han stadigvæk finder den spændende.

MVH
Frederik

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?
Jeg købte den model, som der blev reklameret med i "Rene ord for
pengene". Men den var ubrugelig, da man nærmest skulle råbe ind i den
før at den reagerede. VOX-funktion virker ikke ved lave lyde, og lyden
er typisk lav ved babyen, da man jo heller ikke bør lægge enheden helt
op ved barnet, da barnet i så fald kan gribe fat i den.
Og jo, jeg HAVDE sat den til maksimal mikrofon-følsomhed.

Det endte med at jeg fik pengene tilbage hos Harald Nyborg og købte en
dyr (men god) SuperNova. Vi købte den store model med 2 frekvenser og 30
(eller er det 15?) sub-kanaler. Men den lille model er sikkert
tilstrækkelig, og så kan du spare ca. 300kr tror jeg nok.

Danmarks Børn på hvidovrevej er noget billigere end Jalsøe, hvis du
leder efter den i KBH-omr.

Mvh Michael.

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

Kan fuldstændig tilslutte mig denne opfattelse af walkies med
babyalarmfunktion. Vi købte en walkie i Harald Nyborg efter anbefalinger fra
flere her i NG. Vi oplevede også, at der nærmest skulle råbes ind i den - og
nej - man må jo ikke placere en babyalarm i sengen. Vi stolede simpelthen
ikke nok på den, da den nærmest skal stå klos op af barnet for at virke.
Så derfor købte vi også en Nova - dyr, men PT. på tilbud til 850 kr. Og den
virker og står i en sikker afstand fra barnet.

Til orientering er der 18 kanaler på den nye model og en FM 0 kanal, hvis
den skal række ekstra langt :-)

/Dorthe

Re: Hvilken walkie-talkie som babyalarm?

Vi har et sæt "Topcom TwinTalker 3000", og er fuldt ud tilfredse med dem.
De rækker nemt 1000+ meter.
Batterilevetiden er ok, vi skal oplade ca 1 gang om ugen.
Mikrofonfølsomheden er ok, vi kan ikke høre når barnet pludrer, men med det
samme hun græder (let), sender den.
De er købt i Bilka/A-Z.

Rune

Site Timeline