hvilken type videosignal?

Hviken type videosignal giver den bedste kvalitet, og hvad bruges der i den
professionelle branche?

Hvad hedder de professionelle videosignaler?

Er S-video det bedste, man kan få til amatørbrug?

Claus

Re: hvilken type videosignal?

RGB

Nej

Re: hvilken type videosignal?

Component=RGB, analog, ellers SDI, som er "ukomprimeret" digital. Ellers
ved jeg ikke hvad man bruger, men SDI er det mest brugte.

Til alm vhs mm vil jeg mene at der er noget af det bedste. Jeg ved ikke
hnad man næsten skulle bruge ellers.
Kommer selvfølgelig an på anvendelsen. Hvis du skal optage ind i din
computer fra dit digi video kamere er der bedst at bruge firewire.

mvh Troels Hansen

Re: hvilken type videosignal?

Avah ?

Re: hvilken type videosignal?

ja, og nej. Ved godt hvad du mener, men alligevel sandheden (med
modifikationer). Er nemmere at lave en googling på fx: what is component
video.
Og nej, jeg er ikke video teknik expert  :-)

Re: hvilken type videosignal?

Componenet er 2 blandede farvesignaler og kontrast. RGB er 3 rene
farvesignaler. Det er ikke det samme....

Re: hvilken type videosignal?
On Wed, 21 Dec 2005 21:27:10 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Tænker du ikke på composite?

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: hvilken type videosignal?

Nej, composite er alt i et signal.

Vi tager den lige for arveprins Knud:

RGB: 3 ledninger med hver sin farveinformation. Hvad lyskanonen i et tv
bruger.

Component: 3 ledninger 1 med kontrast (lys) og 2 med farver, den tredje
farve (grøn) udregnes efter device lys - 2 farver = grøn. Måden hvordan
informationerne er på en DVD.

S-video (eller fejlagtigt S-vhs): 2 ledninger, en med blandet
farveindhold og 1 med kontrast. Sådan video bliver gemt på s-vhs
videomaskiner.

Composite: Alle inforamtioner i 1 kabel, sådan vide bliver gemt på en
traditionel video.

Antennesignal: Composite moduleret op til en højere frekvens.

Re: hvilken type videosignal?
On Wed, 21 Dec 2005 21:43:16 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Nåeh ja. Det vidste jeg jo godt ;-)
Jeg tror jeg skal i seng.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: hvilken type videosignal?

Godnat (eller rettere godmorgen :-)

Re: hvilken type videosignal?

Firewire er ikke et videosignal, det er en digital dataprotokol.

Claus

Re: hvilken type videosignal?

Det er jeg godt klar over, men bliver i stor udstrækning brugt til video
overførsel, men OK, så et DV signal overført over firewire.

Re: hvilken type videosignal?

Er det det, man finder i et scart stik?

Hvad hedder det, og hvad er da bedre?

Claus

Re: hvilken type videosignal?

Det er det højst opløselige tv signal. Og ja, det er i SCART.

Men om det er præcist det samme der bruges af proffe' aner jeg ikke.

KLaus
Re: hvilken type videosignal?
Hej Klaus

Det er det, RGB er RGB, forøvrigt det signal du har direkte på
billedrørsprintet i det TV.

Mvh Max
(Som savner et kamera med VGA ud)

Re: hvilken type videosignal?

I dag er det meste vel DV ?

Glædelig baghjul
Re: hvilken type videosignal?
Hej Klaus

Jeg glemte lige at sige at RGB er RGB, men der er flere forskellige
metoder til at sende sync signalet med, men det nok mest udbredte
er sync on green.

Når man vil blande real time billeder fra kamera med PC billeder,
ja så savner man VGA løsningen.

Også til dig.

Mvh Max

Re: hvilken type videosignal?

Kan et webkamere der kører VGA ikke gøre suset ?

(man skal måske splitte det ad for at finde signalerne)
--
snipped-for-privacy@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Re: hvilken type videosignal?
Hej Jan

Selve kameraet køre garanteret ikke VGA.

Mvh Max

Re: hvilken type videosignal?

Jeg ved ikke hvad der kommer ud af chippen, men opløsningen på nogle
af dem angives til 640x480, og det er da vga
--
snipped-for-privacy@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Site Timeline