Hvilken RF kreds til trådløs dataoverførsel

Jeg kunne tænke mig at overvåge og styre dele af mit hus (100% nørderi...).
Derfor vil jeg gerne have en generel enhed som jeg kan placere det aktuelle
sted.
Jeg kan så via PC eller anden form for terminal aflæse og styre den
tilkoblede enhed.

Enheden vil jeg selv bygge, så jeg søger altså en kreds som kan lave dette
trådløse link.
Jeg har et par muligheder selv, men vil gerne finde noget der er billigere.

Det skal være en RF enhed. Skal kunne kommunikere igennem et par mure, og en
afstand på op til 30 meter.
Høj hastighed er ikke påkrævet.

Glæder mig til at se hvad I kan foreslå!

pft
Kåre

Re: Hvilken RF kreds til trådløs dataoverførsel

Hvad med at bruge 230V ledningerne ligesom de nye netværk man kan sætte op ?

Kasper

Re: Hvilken RF kreds til trådløs dataoverfø rsel
Jeg bruger selv:
http://www.nvlsi.no/index.cfm?obj=product&act=display&pro56 %
til telemetri, og det fungerer fint. Husk: der skal en controller til
lave en fejlkorrigerende protokol.

Husk at undersøge hvad loven siger.