Hvilken printer til film (PCB)

Pris max 1000 Kr,.... Overvejer Brother 2030:

http://www.brother.dk/printere/sub/hl-2030.htm

Måske en Samsung ML1610

Og hvilken film er bedst ?

Kan ink-jet være lige så godt ?

MVH Henrik

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Det kommer an på hvad du mener med "film"...? jeg bruger kalkepapir som er
betydelig bedre. Men der er også fremstillet professionelt film til fotosats
der er beregnet netop til at køre igennem en consumer laserprinter, det er
lidt dyere men også bedre og kan vist også bruges til blæk.
Jeg mener at når du er nede en prisklasse som det du har fat i så er mærket
til formålet underordnet. Dog kan jeg ikke anbefale dig en brother printer,
de går i stykker efter nogle få år. Køb du dig en HP i stedet.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Sjovt nok har jeg samme erfaring med HP, holdt garantiperioden plus 1 måned.

Mvh

Hjorth

Re: Hvilken printer til film (PCB)
måned.

Ikke så højt .. jeg har 3 til at stå ., som er over 5 år gamle .. den ene
nok 10 år ..

~~Frank .,

Re: Hvilken printer til film (PCB)

    Ja, dengang lavde HP jo kram ;) men det er gået ned af bakke med tiden ;)

    VH
    Lars Molnit

Re: Hvilken printer til film (PCB)

ene

Jeg er helt enig, jeg vil hellere have en gammel HP, end være så dum som jeg
var, da jeg købte en helt ny HP5L. Jeg skulle til, at lave afgangsprojekt på
Teknikum, og ville have noget som jeg kunne stole på. Det gik også fint i
starten.
Men da garantien udløb, gjorde printeren det samme.

Mvh

Hjorth

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Jeg har en HP 6L, jeg tror den er 10år gammel, den har aldrig fået
service, den har trofast kørt opgaver ud, først til mit Ingeniør
Studium, og nu til mit Teologi studium. Nu sidder den på netværk i et
mindre bofællesskab. Jeg er imponeret, måske er denne printer et
enkelt tilfælde, men i alle tilfælde er den pengene værd (tror jeg gav
4500kr for den)

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Ja, både 5L og 6L kan ikke slides op. De går i stykker i papirindføringen,
men det kan klares med et kit som HP lavede (har stadig en del liggende hvis
nogen er interesseret). Og så kan den køre 10 år endnu.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: Hvilken printer til film (PCB)

hvis
Hvad skal du have for sådan et kit?
Den HP tekniker jeg ringede til via deres Hotline, kendte åbenbart ikke til
dette.

Mvh

Hjorth

Re: Hvilken printer til film (PCB)

De laves heller ikke mere. Du kan få et for 25kr stykket. De fungerer godt
og kan garanteret bruges til andre printere med samme problem. Har selv
brugt dem på en 1100 og en Canon.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Da jeg spurgte var printeren 13 måneder gammel, og da var de sikkert
ikke begyndt at lave dem endnu.

Hvordan klarer vi denne handel?

Jeg sidder i Sønderjylland, så vi skal sikkert have post DK med i billedet.

Mvh
Hjorth
snipped-for-privacy@gmail.com

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Du kan da lige sende mig en mail. Med adresse, så får du mit kontonummer
retur.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Til KR. 1000,- skal du ikke forvente det store.
Men du kan f.eks. udskrive to film og placerer dem precis over hinanden, så
får du noget som er "sort nok".
Hvis man kan komme til en Xerox Phaser som skriver med voks er mon godt
kørende, den kan lave helt sorte streger på film. Men den koster vist også
over Kr. 5000,- fra ny.
Jeg har kun dårlige erfaringer med ink-jet og film.
/Tom

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Jeg har fået fine resultater på en af de billigste fra HP, nemlig en
laserjet 1010 med en rimelig ny toner, hele svineriet skrevet ud på "utoplex
kalkepapir 884" fra noget der hedder AGF- dette er købt i bog&ide.
Jeg ved ikke hvor målfast det er men til almindelige print med dilkredse og
den slags fungerer det fint, jeg synes det største problem var at få sig
skudt ind på en passende belysningstid!!!

Ole

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Brother koster ingenting modsat HP så skidt put
med at den går i stykker man køber da bare en ny
og moderne til den tid så.

NS

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Hvad så med tid og besvære når den l**** ikke virker?
Sidst jeg købte printer var jeg så dum at købe en Brother. Jeg har fået
skiftet tromlen 3 gange i løbet af det første år fordi den lavede lodrette
streger på papiret. Ganske vist på garanti, men hold op hvor har jeg brugt
meget tid på den elendige printer og på et tidspunkt udløber garantien jo.
Det er helt sikkert både første og sidste gang jeg køber en Brother printer.

Re: Hvilken printer til film (PCB)
Ja, samme er faring har mange andre.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: Hvilken printer til film (PCB)
On Mon, 13 Mar 2006 09:05:15 +0100, "Peter Andersen"

Hejsa

Har du/I ikke et nummer på der kalkepapir ??

Evt. også noget gram/cm2

Skal prøve det på min Samsung 2151-N Laser

Hilsen
Carsten

Re: Hvilken printer til film (PCB)
Hejsa

Jeg bruger ligesom Peter en kalkepapir, købt hos den lokal boghandler, men
der er del forskel på kalkepapiret,
spørg om at få den der er mest jævn i strukturen, det er nem nok at se når
du står nede i butikken og kan sammenligne de forskellige typer.

Ang. printer valg vil jeg være opmærksom på om den udskriver 1:1. da jeg
sidst købte ca. 6-8 år siden havde jeg svær ved at finde en. Jeg lavede eks.
en firkant i et tegneprogram på 20*10 cm. udskrev tegningen og målte efter,
tit så var tegningen 10*19,8 hvilket ikke er så godt, vil dog tro at
printerne er blevet meget bedre på det område.

Vil selv holde mig langt væk, fra en blækprinter til dette brug!
--
Bo Nielsen     (Århus)

Re: Hvilken printer til film (PCB)

Det er nogen... men ikke alle. Jeg har en farvelaser stående der gør det, og
den var ellers dyr nok. Det er ikke meget, men lidt.
Min egen HP6MP og HP4050 gør det ikke.

I stedet for at gå ud og købe en helt ny printer til 1000kr kunne man kigge
i den blå avis og finde en brugt af god kvalitet til ingen penge hvis den
ikke har kørt alt for meget.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/