hvilken Lak til spole - Page 2

Re: hvilken Lak til spole

hummm lyder som en løsning ;-)

Mvh Tonni Madsen

Re: hvilken Lak til spole
Hej Tonni

Og så et godt råd til fremtiden, altså hvis du vil
være sikker på en fremtid, brug aldrig spraydåser
til at sprøjte ind i tændte elektriske apparater.

Re: hvilken Lak til spole

Havde godt på fornemmelsen at det nok virkede som en bedre ide på daværende
tidspunkt end det egentlig var... ;-)

Mvh Tonni Madsen

Re: hvilken Lak til spole
Nu ved jeg ikke noget om sådan en spole, men jeg har "afhylet" masser af
skærme og fjernsyns højspændingstrafoer med tectyl på spraydåse.
 - ja det lugter lidt af cykelsmed, men lugtan aftager efter en dags tid, i
modsætning til effekten.

finn
cykelsmeden fra aaby!

Re: hvilken Lak til spole

Det syntes jeg ikke lyder som et særlig godt råd.
Tectyl er på voks-basis. Hvilke elektriske egenskaber har det mon? Det er
beregnet til at sidde på undervognen og i karosseriets hulrum, ikke til
finmekanik og elektronik. Desuden vil det smelte og begynde at løbe når
elektronikken bliver varm.

Re: hvilken Lak til spole

... og hvis man kikker sikkerhedsbladet for Tectyl ser man bl.a følgende:

"Smeltepunkt <-20°C"
"Kogepunkt <35°C"

"Yderst brandfarlig"

"Dampe kan give sløvhed og svimmelhed."
"alvorlig sundhedsfare ved længere tids påvirkning ved indånding."

Re: hvilken Lak til spole

Ja, derfor løber det let ind i hulrum

ja, derfor er vædske og dampe væk på få minutter
derfor sætter man ikke en tændstik foran mens man sprøjter
ja, derfor holder man næsen væk mens man sprøjter
blev også jævnligt påpeget af  medarbejdere som brugte skærmen. Det var som
regel dem som havde et askebæger fyldt med skod efter 2 timers arbejde.

Fakta er, at efter en dags tid, kan ingen lugte stadset, som er trukket
sammen til et usynligt vokslag, og har standset ethvert hyl fra
højspændingen.
Nå fremover er højspændingshyl jo ikke længere en issue :-)

finn

Re: hvilken Lak til spole

Du tager temmelig let på tingene.
Et så lavt smeltepunkt/kogepunkt er et problem ved elektronik, som udvikler
varme. Tectyl vil blive flydende ganske kort tid efter du har tændt
apparatet => du har ingen kontrol over hvor det løber hen og det afgiver
dampe som er sundhedsskadelige. Desuden er det brandfarligt, så du risikerer
at der går ild i apparatet.
Det er et ualmindeligt dårligt råd du giver.

Site Timeline