hvilken kontakt?

skal have sat en slutte kontakt på noget men hvilken skal det være?

kort og godt...

jeg har en leder fase (230 v), nul, jord og 2 sorte ledninger uden spænding
på....

jeg skal have en kontakt på der slutter de 2 sorte når jeg vil have det...

men eftersom de ikke er strømførende skal jeg jo nok bruge fasen og nullen
til at styre kontakten....

alt elektronikken skal ligge skjult i en bakke....

har forvejen noget andet styring i bakken hvor det bliver styret af den her
kontakt :
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=searchProducts&searchTerm33%8743&x23%&y10 %

sætter bare magnetten på et bestemt sted uden på bakken og kontakten slutter
indtil jeg fjerner den igen...

kan man lave noget hvor jeg bare sætter en kontakt magen til som gør at de
to sorte ledninger bliver sluttet?

mvh.

Nikolai R. jensen

Re: hvilken kontakt?

Ja, en kronemuffe, hvor du slutter de 2 sorte ledninger til
magnetkontakten.

Hvor meget strøm har du tænkt dig at skulle trække i de 2 sorte
ledninger?

Re: hvilken kontakt?

jamen hvad driver så magnet kontakten... skal den ikke have strøm for at
fungere???

ja det er lige det.... for har kun lige en 12, 24 v osv volts målepind på
hånden.... og den siger nul volt... altså bare en lus... uden strøm...

Re: hvilken kontakt?

Nej, det er et reedrør.

Spændingen siger ikke noget om, hvor meget strøm du trækker.........

Hvad skal kontakten starte ?
Hvor slutter de 2 sorte ledninger ?

Re: hvilken kontakt?

altså jeg kan montere reedrøret og slutte kontakten bliver udelukkende
drevet af magnet og der skal ingen spænding ej heller strøm til for at den
virker? (måske jeg skulle prøve at montere den og så spørge lidt mere hvis
det ikke virker... nogen gange er det den simpleste løsning der virker...:))

ja oki... mig der byttede om på benævnelserne:)

den skal ikke starte noget som sådan... den skal bare lave forbindelse
mellem de 2 sorte ledninger når jeg ønsker det...

det gør de inde i et apparat som jeg ikke kan komme ind i.... men vil ligge
en lus udenfor det ved at klippe kablet... eller rettere har allerede gjort
det og det virker... men skal manuelt ligge en lus hver gang som det er
nu... nemmere at gøre det med en magnet kontakt....

Re: hvilken kontakt?

100% korrekt.

Men til hvad ?

Og så er vi tilbage ved 100.000 kr's spørgsmålet: Hvor meget strøm
trækkes der?

Tag et amperemeter og kortslut ledningerne med det, så kan du se, hvor
meget strøm der trækkes genenm kontakten.

Re: hvilken kontakt?
og det var så så såre simpelt... satte kontakten på... og det  virkede:)

takker.

Nikolai R. Jensen

Re: hvilken kontakt?

Velbekom da.....