hvilken kontakt?

er igang med et lille eksperiment...

kan lidt elektronik men skal lige have hjælp til det sidste...

jeg har 2 ledninger... den ene er der 0 volt på og den anden 230 V.

jeg skal have 230 fra den ene til den anden....

har lige nu bare en ganske alm. afbryder på men da den ligger inde i en kabel bakke så er det noget bøvl at skulle pille låget af hver gang...

har så tænkt på at sætte en magnet kontakt inde i kabel bakken som jeg så lige kan køre en magnet forbi uden på kabelbakken så lukker den og når jeg fjerner magneten så åbner den igen.

ved ikke hvor mange A der er i ledningerne men tror det er meget lidt...!

det jeg skal bruge hjælp til er til hvilken magnet kontakt jeg skal bruge... har kigget lidt inde ved rs men aner ikke hvad jeg skal bruge.,...

så er der ikke en venlig sjæl der kan poste et direkte link til en kontakt jeg kan bruge? og selvfølgelig skal den være billigst muligt:)

mvh.

Nikolai R. jensen

Reply to
Nikolai R. jensen

Nej, det kan du ikke bare, så springer sikringen.

Brug gruppen der hedder dk.teknik.el til spørgsmålet.

De der læser i denne gruppe ved garanteret ikke meget over 24V og 100 mA, eller noget i den stil.

Iøvrigt: Hvis du ikke ved meget om det, så bed en fagmand klare det for dig. For dine samlevende og naboers skyld.

Hvad du iøvrigt gør, er op til dig selv. Du kan højest blive tildelt en Darwin award.

Mvh. Jørgen

Reply to
Jørgen Rasmussen

øh jow det kan jeg faktisk godt... for det gør jeg allerede..... vil bare have en nemmere måde at klare omskiftningen på....

oki thx

Reply to
Nikolai R. jensen

"Nikolai R. jensen" skriver:

Så laver du et hul i kabelbakken og sætter kontakten ud gennem hullet.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

man laver ikke sådan noget klamp i en kabelbakke, det skal i en separat klemkasse

--
    Venlig hilsen
Automatik mekaniker

"Nikolai R. jensen" skrev i meddelelsen news:47caa465$0$90264$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Noget klamp, at lave sådanne ting i en kabelbakke, det bør sættes ud i en klemkasse. Hvem vil lede efter sådan en ting i en kabelbakke ifbm. fejlsøgning. Tror heller ikke det er lovligt

--
    Venlig hilsen
Automatik mekaniker