Hvilke pærer i en Beomaster 1900 type 2903.

Hej med jer.

Sidder med sådan en på bordet.
Hvilke pærer sidder der i bæstet?
Så vidt jeg kan måle, så skal det være 15V pærer, er det korrekt?
Er de til at få fat på?

--
mvh Uffe

Re: Hvilke pærer i en Beomaster 1900 type 2903.

Må jeg have lov til at anbefale de originale, de holder længst.

Fra et autoriseret B&O værksted.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvilke pærer i en Beomaster 1900 type 2903.

Ja, det er korrekt. De første der blev brugt var 12 volt. Men det viste sig
hurtigt at de brændte af. Derfor blev de ændret til 15V. Jeg ved ikke om man
stadig kan få dem. ( Jørgen P.?)
/SL

Re: Hvilke pærer i en Beomaster 1900 type 2903.

Det gør jeg når de skæve spændinger ikke er til at få fat på.

Børge

Re: Hvilke pærer i en Beomaster 1900 type 2903.
Pærene i Beomaster 1900 (1900-2) er alle 12V 1W (83mA)
De oprindelige pærer er sidenhen blevet ændret til en longlife type med
samme spænding oog strøm
Der må ikke ændres til 15V pærer, eller en anden for den sags skyld, da
pærerne indgår i radioens muting kredsløb

mvh

Erik