Hvilke ledninger er de strømførende i et PS/2 kabel?

Jeg har købt en GPS Smart Antenne HEICOM til min Laptop.
Den fungerer næsten ganske udmærket. Med næsten mener
jeg at jeg ikke altid kan styre markøren/musepilen på skærmen.
Den fiser frem og tilbage når antennen er tilkoblet.
GPS'en går ind via den serielle port men den får sin strøm
fra PS/2 stikket. Det sandsynligvis her det sker. Der kommer
nok andet "støj" til stikket.
Jeg har nu tænkt mig at lave en stikforbindelse, som kun
indeholder + og - til PS/2stikket. og elimenere alle de andre
ledningsforbindelser.
Jeg har klippet et PS/2 kabel over og kan se at der er en
rød, orange,blå, gul, sort, brun og en uisoleret leder
samt en skærm.
Såfremt jeg blot skal have + og - ud til antennen via
PS/2 kabelet, hvilke 2 ledninger skal jeg så bruge?
Mon det er rød (+) og sort (-)?

--
Venlig hilsen Søren

Re: Hvilke ledninger er de strømførende i et PS/2 kabel?

Kig på:
hwb.sunsite.dk -> hardware -> connectors....

(og bookmark siden)

Re: Hvilke ledninger er de strømførende i et PS/2 kabel?

Tak det var lige hvad jeg søgte.

--
Venlig hilsen Søren

Re: Hvilke ledninger er de strømførende i et PS/2 kabel?

Problemet opstår fordi dit OS tror at din gps ER en mus (de kaldes også
GPS mus). Prøv at fjern alle mus i kontrolpanel (hvis windows), og luk
puteren og sæt GPS'en til igen, og start conputeren.
Ellers kan du spørge nærmere inde i dk.fritid.sejlads.

Site Timeline