Hvilke fatninger til lavvolts pærer udendørs helårsløsning.

Jeg har lavet nyt hegn omkring en hestefold. Der vil jeg gerne montere en enkelt pære på hver stolpe. ca. 100 i alt.

Det skal være lavvolt, da en hest kunne finde på måske at bide i dem...

Men min erfaring med lyskæder man bruger i juletid, skrammer mig med kvaliteten af fatningerne, da jeg tit synes man får løse/dårlige forbindelser...

De skulle jo helst kunne sidde der hele året rundt, uden alt for meget vedligeholdelse..

Hilsen Jan

Reply to
Ingelsen

Hmm, allerede her tænker jeg LED, de kan fåes alle steder, holder lang tid og koster meget lidt.

Hver lampe kan bestå af en LED og en modstand, som man så kan lime på indersiden af låget til en meget lille mat plastbeholder.

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk
Reply to

Den ide har jeg også selv tænkt, men de lyser jo desværre ikke så megt til siderne, men mest kun opad...

Hilsen Jan "Flemm>

Reply to
Ingelsen

3-5 kraftige LEDs i en vifte giver nu ret meget lys, jeghar lige set nogle pandelamper i COOP til 99,95 medlemspris, jeg tror der er 6 LEDs i og de giver meget lys.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Ikke alle typer, her er nogle der har +/- 80 grader:

Men de er ikke billige.

Reply to
HKJ

Men det er strømmen kontra en pære, vel også levetiden

Kasper

Reply to
Repzak

Reply to
Ove Kjeldgaard

Kan det ikke klares med et 5mm bor, (ikke for dybt altså...) evt slebet til den rigtige vinkel - det må da prøves

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Måske hvis lysdiodens hus er "høj" nok, men så skal boringen poleres bagefter.

Jeg har ikke fået kigget efter om nogle af de forhandlere vi bruger på mit job har den type lysdioder. For egentlig burde de ikke koste ret meget mere end lysdioder i standard hus - det er "kun" en anden form.

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:

måske skulle man deformere huset med en (passende) varm poleret spids, en tilpasset spids til welleren måske?

nja, med det antal LED´s der laves er det nok ret dyrt at "låne" en pakkelinie for at lave nogen få mio stk i en speciel form, men rigtigt - med stort nok volumen er de ikke dyrere.

I gamle dage var jeg på en fabrik for lysstofrør, hvis du ville aftage

1/2 dags produktion på en enkelt linie kunne du få dem mærket/pakket/ændret til stort set samme pris, men de lavede ca 6000stk/timen, lidt rigeligt til en almindelig husholdning... ;-)

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Hej Carsten,

Det skulle ikke være så svært, men blot at kappe den lige over er nu også ret effektivt (og meget lettere). Enhver flade skal selvfølgelig poleres hvis noget skal oplyses (modsat blot at få LED'en til at kunne ses.

Jeg har i øvrigt nogle grønne 3mmØ med den "inverterede konus" som de kalder det.

--
Venlig hilsen,
Søren