Hvilke fatninger til lavvolts pærer udendørs helårsløsning.

Jeg har lavet nyt hegn omkring en hestefold. Der vil jeg gerne montere en
enkelt pære på hver stolpe. ca. 100 i alt.

Det skal være lavvolt, da en hest kunne finde på måske at bide i dem...

Men min erfaring med lyskæder man bruger i juletid, skrammer mig med
kvaliteten af fatningerne, da jeg tit synes man får løse/dårlige
forbindelser...

De skulle jo helst kunne sidde der hele året rundt, uden alt for meget
vedligeholdelse..

Hilsen Jan

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udend ørs helårsløsning.

Hmm, allerede her tænker jeg LED, de kan fåes alle steder, holder lang
tid og koster meget lidt.

Hver lampe kan bestå af en LED og en modstand, som man så kan lime på
indersiden af låget til en meget lille mat plastbeholder.

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udendørs helårsløsning.
Den ide har jeg også selv tænkt, men de lyser jo desværre ikke så megt til
siderne, men mest kun opad...

Hilsen Jan

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udendørs helårsløsning.

3-5 kraftige LEDs i en vifte giver nu ret meget lys, jeghar lige set
nogle pandelamper i COOP til 99,95 medlemspris, jeg tror der er 6 LEDs
i og de giver meget lys.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udendørs helårsløsning.

Ikke alle typer, her er nogle der har +/- 80 grader:

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok72%73.htm

Men de er ikke billige.

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udendørs helårsløsning.

Men det er strømmen kontra en pære, vel også levetiden

Kasper

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udendørs helårsløsning.

Der har været lidt skriveri om lysdioder til markering, og problemer med at få
det synlig hele vejen rundt.

Hvis der kan findes nogle billigere lysdioder som denne:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category66%952&item38%66867853&rd=1

Evt. en gul type.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udend ørs helårsløsning.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category66%952&item38%66867853&rd=1
Kan det ikke klares med et 5mm bor, (ikke for dybt altså...) evt slebet
til den rigtige vinkel - det må da prøves

/carsten

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udendørs helårsløsning.

Måske hvis lysdiodens hus er "høj" nok, men så skal boringen poleres bagefter.

Jeg har ikke fået kigget efter om nogle af de forhandlere vi bruger på mit job
har den type lysdioder. For egentlig burde de ikke koste ret meget mere end
lysdioder i standard hus - det er "kun" en anden form.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udend ørs helårsløsning.
måske skulle man deformere huset med en (passende) varm poleret spids,
en tilpasset spids til welleren måske?

nja, med det antal LED´s der laves er det nok ret dyrt at "låne" en
pakkelinie for at lave nogen få mio stk i en speciel form, men rigtigt -
med stort nok volumen er de ikke dyrere.

I gamle dage var jeg på en fabrik for lysstofrør, hvis du ville aftage
1/2 dags produktion på en enkelt linie kunne du få dem
mærket/pakket/ændret til stort set samme pris, men de lavede ca
6000stk/timen, lidt rigeligt til en almindelig husholdning... ;-)

/carsten

Re: Hvilke fatninger til lavvolts pærer udend ørs helårsløsning.
Hej Carsten,

Det skulle ikke være så svært, men blot at kappe den lige over er nu også
ret effektivt (og meget lettere).
Enhver flade skal selvfølgelig poleres hvis noget skal oplyses (modsat blot
at få LED'en til at kunne ses.

Jeg har i øvrigt nogle grønne 3mmØ med den "inverterede konus" som de
kalder det.

--
Venlig hilsen,
Søren