Hvilke dimser skal jeg bruge til min timer?

Jeg vil lave mig en "timer-anordning", mere prE6%cist skal den skabe
forbindelse (som at trykke pE5% en knap) i kort tid, med et fast
justerbart interval. Intervallet skal kunne justeret fra 1 sekund op
til mE5%ske 1 minut.

Jeg er ret sikker pE5% at Brinck har alt hvad jeg skal bruge, men de har
hverken beskrivelser eller billeder, sE5% jeg er ikke sikker. Hvor ville
det dog vE6%re utroligt meget lettere, hvis de havde billeder, eller der
var en butik i nE6%rheden af Horsens/Fredericia-omrE5%det, hvor man lige
kunne se hvad der ligger bag de kryptiske navne pE5% det hele. :)

Nogen tips til hvor jeg ellers kan kF8%be den slags? Eller konkrete tips
til hvad jeg skal bruge fra Brinck?

Selve tidsstyringen kan nok komme fra en BR 6
(http://www.brinck.dk/byggesaet/br6.asp ). Jeg er dog ikke sikker pE5% om
den blot skaber forbindelse, eller om den faktisk sender strF8%m.

Den skal i F8%vrigt have to funktioner, hvilket jeg styrer med en simpel
kontakt. Kontakten skal forbinde A med B eller C. Er der sE5% en "2
pol"?
Det er vist pE5% http://www.brinck.dk/afbr.asp man finder den slags.
Kontakten behF8%ver ikke vE6%re sE5% stor (skal sjE6%ldent skiftes), men
den skal jo ogsE5% vE6%re til at montere. Gad vide hvor lille en mini er,
og hvor stor en ikke-mini er? Og sE5% er der noget fjeder-vE6%rk, gad
vide hvad det gF8%r?
En 1 pol pE5% batteriet kan nok bruges til at tE6%nde og slukke med, men
den skal bruges noget oftere, sE5% hvis det 2 pol-kontakten er
smE5%-trE6%ls at betjene, sE5% skal det nok ikke vE6%re samme type.

I stedet for at have en ledning ud af dimsen, vil jeg hellere have et
stik. Men hvilket kan det mon vE6%re? Der skal vE6%re 3 ledere, sE5% jeg
tE6%nkte pE5% et mini-jack stik. Men den gE5%r nok lF8%s lidt for nemt, er
der noget der gE5%r lidt strammere?

Der skal ogsE5% strF8%m pE5%, med "6-15 volt DC" er det nemmeste nok et
9V-batteri, men hvad hedder stikket til sE5%dan en fE6%tter? Der stE5%r
ikke noget med 9V pE5% http://www.brinck.dk/stik.asp#DC-stik .

Og hvordan samler man mon sE5% det hele til en halv-pE6%n enhed? En
standard-kasse passer nok ikke i stF8%rrelsen, og apparatet her skal
helst fylde sE5% lidt som muligt.
De foreslE5%r at BR 6 puttes i en P 2 (http://www.brinck.dk/kasse.asp ),
men jeg ved ikke om den type kasse er passende, og umiddelbart ser den
rigeligt stor ud. Hvad plejer hobbyister at gF8%re? Bare finde sig i en
masse "luft" inde i kassen?

--20%
Mvh.

Niels Andersen

Re: Hvilke dimser skal jeg bruge til min timer?

Jeg vil lave mig en "timer-anordning", mere præcist skal den skabe
forbindelse (som at trykke på en knap) i kort tid, med et fast
justerbart interval. Intervallet skal kunne justeret fra 1 sekund op
til måske 1 minut.

Jeg er ret sikker på at Brinck har alt hvad jeg skal bruge, men de har
hverken beskrivelser eller billeder, så jeg er ikke sikker. Hvor ville
det dog være utroligt meget lettere, hvis de havde billeder, eller der
var en butik i nærheden af Horsens/Fredericia-området, hvor man lige
kunne se hvad der ligger bag de kryptiske navne på det hele. :)

www.vejle-rc.dk

JJ

Re: Hvilke dimser skal jeg bruge til min timer?
Hej Niels.

Vi hobbyister leder til vi finder en kasse der passer til vores behov.
Om et trykknap er mini eller ej, afgør du når du står med den i hånden:)
Ligeså med stik og andre løsdele.
Til et 9volts batteri fås der mange forskellige stik.
Det letteste er eet af dem med tryklåse
Du skal råde over lidt værktøj for at lave sådan noget.
Boremaskine, bor o.s.v.
For at finde det du skal bruge er det et godt råd  at besøge Vejle-RC, som
en anden skriver.
Han har sikkert også et passende byggesæt.

Venlig hilsen
Finni