Hvem ved det

Jeg har nogle store elektrolyt kondensatorer jeg har solgt. De er med
skrue terminaler.

Jeg mangler desvE6%rre skruerne til terminalerne. Jeg har tF8%ffet rundt
pE5% BHC's og Sprague's hjemmeside. DesvE6%rre er de gE5%et over til M5 og
M6 skruer pE5% terminalerne. PE5% de gamle kondensatorer er der derimod
tomme gevind. Jeg har mE5%lt en udvendig diameter pE5% de fE5% skruer jeg
har pE5% 4,75 mm og en 50 til 52 gevind per tomme. Er der nogle der ved
hvad den gevind hedder sE5% jeg kan finde fE5% nogle skruer.

Benny

Re: Hvem ved det

Sikkert nogle 3/16 tommer 'amerikaner'-skruer.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Hvem ved det

Gætter på UNF gevind...
http://www.gewinde-normen.de/en/unified-fine-thread.html

Bo //

Re: Hvem ved det

Det tror jeg ikke. 4,75 mm svarer til 3/16", men under 1/4" er UNF
"nummerstørrelser" som ikke passer med de traditionelle
tomme-fraktioner. Det nærmeste er UNF 10-32 som har 32 gevind pr. tomme
og altså er meget grovere end det Benny søger.

Det kan være BSF (Britisk Standard Fine)
http://shopswarf.orconhosting.net.nz/bsf.html men et 3/16 BSF har også
32 gevind pr tomme, så det dutter heller ikke.

Medmindre altså Benny har målt gevindstigningen forkert. Det er vel
næppe målt med en gevindtæller? 50-52 gevind pr tomme er usædvanligt,
nærmeste standardstigning er 48 gevind pr tomme.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Det var noget fint gevind, men det lyder næsten som om at man
kunne skære M5 i dem uden problemer, ellers sæt Helicoli i dem.