Hvem laver sådan en kondensator ?

Hej,

Jeg er på kik efter en kondensator i omegnen af 30uF og 6kV. Da det er
til en svingningskreds må den IKKE være polariseret. Svingningskredsen
ligger på 2-3kHz, og strømmen kommer op i omegnen af 300Amp, og det skal
kondensatoren naturligvis kunne håndtere. Vægten må gerne være under 10kg.

Hvem laver sådan noget ?
-jeg skal kun bruge 3-4 stk.

Bo //

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

jensen ?

--
Jan_stevns

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

Hej Bo

http://www.directindustry.com/industrial-manufacturer/highvoltage-capacitor-78835.html

f.eks.:
http://www.maxwell.com/highvolt/index.asp

High Frequency and Current AC, DC filter circuit; act as discharge
capacitor to trigger laser or energy storage function, EMC Filter
application:
http://www.filmcapacitor-st.com/cust_high.htm

HV Capacitors:
http://www.lifasa.com/gb/producto.php?id20%&tipo=s&id_familia23 %

Power Capacitors product information:
http://www.vishay.com/capacitors/list/product-13045 /

General Electric har eller gør det:
http://cgi.ebay.com/GE-High-Voltage-Pulse-Capacitor-TESLA-HAM-LINEAR-AMP_W0QQitemZ150157753487QQihZ005QQcategoryZ53141QQcmdZViewItem

Min søgning:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=High-Voltage+Pulse+Capacitor+ampere
Kig i højre side under sponserede links.

hilsen

Glenn

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

ABB

/C

Offtopic: Hvem laver sådan en kondensator ?

Du mener 3-4 tesla coils er nok til at tyverisikre hytten? ;-)
Spøg til side - men man bliver jo lidt nysgerrig over hvad man bruger den
slags power til...

Mvh.
 Anders

Re: Offtopic: Hvem laver sådan en kondensat or ?

Jeg bygger instrumenter til geologisk kortlægning, og bruger i den
anledning "visse magnetfelter". Du kan kigge ind på SkyTEM.dk ,her er
vores nuværende grej omtalt. Hvad jeg skal bruge de store kondensatorer
til, kan jeg ikke fortælle på nuværende tidspunkt.

Bo //

Re: Offtopic: Hvem laver sådan en kondensator ?

Cool - det ser faktisk ret spændende ud.
Ikke noget at sig til at der skal ret eksteme stumper til den slags ;-)

Tak for indblikket
Mvh.
 Anders

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

De samme som laver fasekompenseringskondesatorer til mellemspænding (til
vindmøller eksempelvis).

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

-ku' Du måske hjælpe mig direkte: Bo at bjerre streg technology dot dk

pfht

Bo //

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

Nu er det over et år siden jeg kom ud af den branche, og hukommelsen er
ikke, hvad den har været.....

ABB blev nævnt og de laver det helt sikkert.

MKP laver dem, ducatienergia, epcos og FRACO kunne være alternativer....

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

Takker, så er der til lidt telefongymnastik på mandag :-)

Bo //

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?
Hej Bo

Så har du kun problemet med at finde en sælger der rent
faktisk ved hvad det firma han er ansat i sælger. Standarden
på sælgere er efterhånden noget lavt i elektronikverdenen,
de fleste sælgere minder om nogle der sælger herretøj.

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

I ovennævnte tilfælde tager man fat i hovedfirmaet direkte....

Det største "problem" er nok at deres standardbatterier er 3 fasede.

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

Så får man da fat på en der har med reserveddele at gøre.
De må da kunne levere dele til deres batterier :-)

--
mvh Uffe

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

Ja, aflademodstand, eller nyt 3 faset batteri.

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?
Takker for forslag, jeg skal forfølge dem i kommende uge...

Bo //

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?
Hejsa,

Måske Arcotronics C4A(E)-serie kan anvendes.

- Ja, jeg ved godt det kræver serie/parallelkobling; Til gengæld er det
standardkomponenter...

/Claus

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

Jeg har osse overvejet at sammenkoble MANGE kondensatorer til eet
batteri. Det kan godt ske det ender med den løsning, for så kan jeg
parallelkoble til jeg når den ønskede kapacitet og ikke mindst evne til
at håndtere store strømme...

Bo //

Re: Hvem laver sådan en kondensator ?

Det hedder de ikke mere men Siemens Caps og/eller Jensens

Site Timeline