Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montage kasse?

Findes der et værktøj til en rimelig penge der er velegnet til at fræse huller ud i plastmontage kasser? Eller findes der en der vil hjælpe mig her i nærheden af Næstved/Kbh

Mvh Allan

Reply to
Stampe

Hej Allan

Hvad facon skal de huller have ?

"Max" skrev i meddelelsen news:4a2dfd2d$0$56790$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Lige til dette project skal der være et firkantet hul til at der kan komme et TJ45 stik ind, man kunne jo også bare lave et rundt hul der er stort nok :-) Derudover kommer også til at skulle skære ud i et gruppetavle "Låg" da der sidder et modul på DIN skinnen der er større end normalt..

Men det var sådan set også generelt jeg mente - Jeg har tit små projecter hvor jeg gerne ville have nogle "pæne" huller og udskæringer

Mvh Allan

Reply to
Stampe

Førend jeg fik min egen fræser, benyttede jeg

Christen Fihl

Reply to
Christen Fihl

Hej Allan

Det er jo netop det største problem for selvbyggere, nemlig at få tingene puttet i en funktionel og pæn kasse.

Det bedste råd jeg kan give er at købe en billig fræser eller bare en søjleboremaskine med et krydsbord.

Det næstbedste er at købe sådan nogle tingester

Den tredie og mest besværlige metode, ja det er at blive ekspert i at bruge boremaskine, løvsav og file.

En helt anden løsning er at købe dine kasser bearbejdede ude i byen, men der kommer så overvejelser omkring antal, priser og dokumentation ind i billedet.

Kør en til Harald Nyborg i Næstved, han har huldsavesæt til forskellige priser.

Fln

Reply to
trille

"trille" skrev i meddelelsen news:4a2e153a$0$15893$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Takker for svarene kikke på det

Mvh Allan

Reply to
Stampe

"Max" skrev i en meddelelse news:4a2e0766$0$56790$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

De huldstansere er ganske gode, men ikke til plastkasser, som var det Stampe efterlyste. Jeg har selv et lille udvalg, bla. til Sub-D stik, og de laver nogle flotte huller i metal forplader.

Reply to
Allan Soerensen

Hej Allan

De fungere udmærket i plsatkasser hvis man kun bruger dem til det.

Et "juletræsbor" kunne også være en mulighed.. den laver pæne runde huller.. pænerer end et almindeligt bor..

Borene går under mange navne, juletræsbor, trappebor, konus bor, og fåes både med "trapper" og jævn overgange.

//EL-Trikker

"Stampe" skrev i en meddelelse news:4a2def81$0$90264$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
El-Trikker

Og vel også en rival, der så er modellen med jævn overgang, fx

Christen

Reply to
Christen Fihl

"Max" skrev i en meddelelse news:4a2f4c42$0$56794$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Det må så afhænge af hvilken type plast der er tale om. De gange jeg har prøvet er der blevet trykket nogle grimme grater, liges om plasten er blevet helt hvid.

Reply to
Allan Soerensen