Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montage kasse?

Findes der et værktøj til en rimelig penge der er velegnet til at fræse
huller ud i plastmontage kasser? Eller findes der en der vil hjælpe mig her
i nærheden af Næstved/Kbh

Mvh
Allan

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montagekasse?
Hej Allan

Hvad facon skal de huller have ?

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en mon tagekasse?
Lige til dette project skal der være et firkantet hul til at der kan komme
et TJ45 stik ind, man kunne jo også bare lave et rundt hul der er stort nok
:-) Derudover kommer også til at skulle skære ud i et gruppetavle  "Låg" da
der sidder et modul på DIN skinnen der er større end normalt..

Men det var sådan set også generelt jeg mente - Jeg har tit små projecter
hvor jeg gerne ville have nogle "pæne" huller og udskæringer

Mvh
Allan

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montagekasse?
Hej Allan

Det er jo netop det største problem for selvbyggere, nemlig at få
tingene puttet i en funktionel og pæn kasse.

Det bedste råd jeg kan give er at købe en billig fræser eller bare
en søjleboremaskine med et krydsbord.

Det næstbedste er at købe sådan nogle tingester
http://www.hajo.dk/data/files/hulstansere2008.pdf

Den tredie og mest besværlige metode, ja det er at blive ekspert
i at bruge boremaskine, løvsav og file.

En helt anden løsning er at købe dine kasser bearbejdede ude i
byen, men der kommer så overvejelser omkring antal, priser
og dokumentation ind i billedet.

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montagekasse?

De huldstansere er ganske gode, men ikke til plastkasser, som var det Stampe
efterlyste.
Jeg har selv et lille udvalg, bla. til Sub-D stik, og de laver nogle flotte
huller i metal forplader.

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montagekasse?
Hej Allan

De fungere udmærket i plsatkasser hvis man kun bruger dem til det.

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montagekasse?

Det må så afhænge af hvilken type plast der er tale om.
De gange jeg har prøvet er der blevet trykket nogle grimme grater, liges om
plasten er blevet helt hvid.

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montagekasse?
Førend jeg fik min egen fræser, benyttede jeg http://www.boxtec.dk /

Christen Fihl

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en mon tagekasse?
Kør en til Harald Nyborg i Næstved, han har huldsavesæt til forskellige
priser.

Fln

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en mon tagekasse?
Takker for svarene kikke på det

Mvh
Allan

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montagekasse?
Et "juletræsbor" kunne også være en mulighed.. den laver pæne runde huller..
pænerer end et almindeligt bor..

Borene går under mange navne, juletræsbor, trappebor, konus bor, og fåes
både med "trapper" og jævn overgange.

//EL-Trikker

Re: Hvad skal man bruge for at lave pæne huller i en montagekasse?

Og vel også en rival, der så er modellen med jævn overgang, fx
http://shop.foh.dk/shop/konisk-rival-htr-782-5788p.html

Christen

Site Timeline