Hvad princippet i Tyristorer eller Tria c og hvad er forskellen på de 2 typer ? - Page 2

Re: Hvad princippet i Tyristorer elle r Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?
Hej Max
Tak for filen.

Jeg har lige fE5%et nogle moc3063, som vare prF8%ve. Det er en optokobler=
e20%
  med en triacs inbygget.

Mvh Bo

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?
Hej Bo

Det var præcis den model jeg tænke på :)

Mvh Max

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Os mig!

--
Mvh. Uffe Ravn
uffesaffald  snabela hotmail  punktum    com

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?
Hej Uffe

Er på vej hvis den hotmail adresse dur til noget.

Mvh Max

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Hej Max

 > Os mig!

Det gjorde den, tak for .pdf-en!

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Kan jeg også bede om en kopi?

Tomas Skott

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Ja, er sendt.

Mvh Max

Re: Hvad princippet i Tyristorer elle r Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Hej Max,

sender du osse en kopi til mig ?

pfh tak,

Bo //

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?
Hej Bo

Ja.

Velbekomme

Mvh Max

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Næh dog, jeg kneb næsten en tåre da jeg så PDFen på skærmen.

Jep jeg huske at have læst den i min pure ungdom. Faktisk var flere af Ebbe
Dam Ravns bøger, mine største kilder til elektronikkens verden.

Men en af de ting jeg dog husker IKKE at have lært af bøgerne, var hvilken
hånd man skulle lodde med, så de første mange år loddede jeg med venstre
hånd, indtil jeg kom til at sidde på et værksted hvor loddekolben sad i
højre side.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?
Hej Uffe

Ebbe

Jeg har da også "Lær elektronik" af samme forfatter og "Byg med digitale
kredse" fra samme serie.

Jeg ønsker sommetider jeg havde lært at bruge tæerne til at holde kolben
med, to hænder er simpelthen ikke nok når man lodder :)

Mvh Max

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Årh, med "den tredje hånd", og munden kommer man langt, desuden kan en
komponent holdes imellem pege og tommelfinger, imens lodetinnet holdes
imellem langefinger og ringfingeren.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?
Hej Uffe

Ja, jeg har da også lært mange små tricks gennem de sidste 40 år, men
hvor ville det være lækkert med en tredie arm midt på brystet, og det ikke
bare i forbindelse med lodning :)

Mvh Max

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Jammen du må jo seriøst til at træne dind fødder mere op.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Som PDF? Må jeg bede om at få dem i en mail (+ den før omtalte om
tyristorer og triacs?). Du kan sende dem til data [snabela] krikkit
[punktum] dk (irriterende at man skal skrive så besværligt, bare for at
undgå spam).

Mvh
Jesper

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2

Ja, ud over at et 40V/1A kredslF8%b ikke indeholde samme fare rent
elektrisk som et 400V 3 faset 10A AC anlE6%g.

Du skal meget kraftigt overveje isolering mellem uP og
thyristor/triac....

Klaus

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?
Manden kom jo jare med et fornuftigt svar, men du ønsker åbenbart ikke
hjælp.
--
Calle.

Re: Hvad princippet i Tyristorer eller Triac og hvad er forskellen på de 2 typer ?
For mig ser det efterhånden mere ud, som om man ikke er helt klar over, hvad
et solid state relæ er for noget, når han svarer sådan.
Et sådan er faktisk, - eller kan betragtes som en triac, der er styret af en
optokobler, der normalt kan styres af en spænding mellem 3 og 30 volt.
Som hjælp kan jeg oplyse, at jeg har et par liggende, der kan klare ca. 400
volt og 40 amp. og den fylder godt og vel en tændstikæske. Den ideelle
løsning, ville jeg mene.
Jeg tror nok, hjælpen var velment, men blev misforstået!

Erling

Site Timeline