Hvad princippet i Tyristorer eller Tria c og hvad er forskellen på de 2 typer ?

Hej Calle

Jeg gider ikke binære grupper.

Ja du m=E5 meget gerne maile den til mig.

Ang=E5ende solid state rel=E6, s=E5 er den ogs=E5 velegnet til form=E5let= , men=20 kan ikke lide prisen pr stk.

Jeg har for=F8vrigt nogle liggende.

Men det er som s=E5dan jo princippet jeg er ude efter.

mvh Bo

Reply to
Bo Carøe

Hej Bo

Ja, dem kan du så læse lidt om i den bog jeg sender.

Forøvrigt kan du få optokoblere der indeholder tyristore eller triacs og på den måde have galvanisk adskillelse.

Hej Max Tak for filen.

Jeg har lige f=E5et nogle moc3063, som vare pr=F8ve. Det er en optokobler= e=20 med en triacs inbygget.

Mvh Bo

Max wrote:

Reply to
Bo Carøe

Hej Bo

Det var præcis den model jeg tænke på :)

"Max" skrev

Os mig!

--
Mvh. Uffe Ravn
uffesaffald  snabela hotmail  punktum    com

Hej Uffe

Er på vej hvis den hotmail adresse dur til noget.

"Max" skrev

Hej Max

Det gjorde den, tak for .pdf-en!

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Kan jeg også bede om en kopi?

-- Med venlig hilsen

Tomas Skott

-- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 50 spam-mails. Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent gratis SPAMfighter her:

Tomas Skott

Hej Max,

sender du osse en kopi til mig ?

pfh tak,

"Max" skrev

Næh dog, jeg kneb næsten en tåre da jeg så PDFen på skærmen.

Jep jeg huske at have læst den i min pure ungdom. Faktisk var flere af Ebbe Dam Ravns bøger, mine største kilder til elektronikkens verden.

Men en af de ting jeg dog husker IKKE at have lært af bøgerne, var hvilken hånd man skulle lodde med, så de første mange år loddede jeg med venstre hånd, indtil jeg kom til at sidde på et værksted hvor loddekolben sad i højre side.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hej

Ja, er sendt.

Hej Bo

Ja.

Velbekomme

Hej Uffe

Ebbe

Jeg har da også "Lær elektronik" af samme forfatter og "Byg med digitale kredse" fra samme serie.

Jeg ønsker sommetider jeg havde lært at bruge tæerne til at holde kolben med, to hænder er simpelthen ikke nok når man lodder :)

"Max" skrev

Årh, med "den tredje hånd", og munden kommer man langt, desuden kan en komponent holdes imellem pege og tommelfinger, imens lodetinnet holdes imellem langefinger og ringfingeren.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hej Uffe

Ja, jeg har da også lært mange små tricks gennem de sidste 40 år, men hvor ville det være lækkert med en tredie arm midt på brystet, og det ikke bare i forbindelse med lodning :)

"Max" skrev

Jammen du må jo seriøst til at træne dind fødder mere op.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

"Max" wrote in news:431366d0$0$176$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk:

Som PDF? Må jeg bede om at få dem i en mail (+ den før omtalte om tyristorer og triacs?). Du kan sende dem til data [snabela] krikkit [punktum] dk (irriterende at man skal skrive så besværligt, bare for at undgå spam).

Mvh Jesper

Reply to
Jesper Andersen