Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Godaften.

Efter at have sluttet noget (sandsynligvis) dårligt udstyr til min Sherwood
RD-7106R, kan den ikke længere afspille lyd fra de analoge indgange. Et
øjeblik lyd lyden grumset i den ene kanal, og så var der slet ingen lyd. Så
var der lyd en kort overgang igen (stadig grumset), og nu er det så helt
væk for anden gang.

Jeg arbejder til daglig med computerudstyr, så min indgangsvinkel er nok
mere digitalelektronisk og signalteoretisk end jeres. Bær over med mig.

Jeg ved nok om elektronik til at regne ud, at hvis forstærkeren spiller fint
på de digitale indgange, kan den ikke være helt gal. Fejlen må altså ligge
et sted mellem den centrale digitale mixer, og de analoge indgange. Der er
vel nærmest kun et par A/D-convertere, eller.. ? Der er vel en 50-100
'lytter i den, og det er jo næsten altid "check lytterne" det der er rådet
her i gruppen ;-)
Dog, plejer lytter der giver op ikke at lugte meget/dårligt?

Der er stadigvæk garanti på den, men det er godt nok et dårligt tidspunkt at
undvære den i en del uger på. Hvis det er noget forholdsvis simpelt at
fejlsøge og ordne (med henblik på at "næsten alt" virker) ville jeg da ikke
have noget imod selv at løse problemet.

Hvad siger i, har jeg nogen chance? :-)

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Hvad har du haft sluttet til og hvorfor ?

Vil du staks se at få den afleveret og fortæl dem at den pludseligt,
mens du hørte radio, begyndte at lyde mærkelig......

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Et almindeligt computerlydkort. Jeg mener "dårlig", fordi det pludselig
holdt op med at spille, og måske ødelagde min forstærker. Det var ikke
noget hjemmefusket udstyr, eller en "hvad er dette her"-ting fundet på en
losseplads. Det _burde_ ikke give nogen problemer.

Will do.

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?
Du har "grillet" dine indgangs forstærkere. jeg har gjort det samme på min
marantz. problemet opstår når man ikke har jord. så kan der være en rimelig
pæn potentiale forskel. men se at få den afleveret. garantien holder op med
at virke hvis du selv piller.

Mvh Jacob

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Hvad burde man gøre når man sætter sin computer til sit hifi? Trække et
kabel fra kabinet A til kabinet B først?
Jeg har jo kun alm. 2 bens "Eurostecker" på mit hifi grej. Og heller ingen
jordben i stuens stikkontakter....
mvh PP

---
Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Doh 115 volt på indgangen eller sådan skal nok fucke din indgangskreds
af !!!

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Er det helt almindeligt på computerlydkort? Det er aldrig sket før for mig.

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

mig.

 - Hvis din computers 220-volt-stik er sat i en stikkontakt eller en
stikdåse, ligger der 115 volt på computeren som potentiale. Dette er fordi
din computer ikke er tilkoblet en jordet stikkontakt.
Derfor står der i brugsvejledningen til din computer, at der ikke må
tilkobles perifert udstyr uden at stikket er trukket fysisk ud af
stikkontakten.
Problemet opstår når du kobler noget til med Phono-stik, idet disse får
forbindelse med signal før stel, hvorved du rister det, som sidder tættest
på dit stik o forstærkerem, nogen gange osse lydkortet.
Problemet løses ved at:
  Forbinde PC og anlæg til jordede stikkontakter
  Potentialeudligne mellem anlæg og PC ( Forbind en fast ledning mellem
computerens metalkasse og receiverens metalkasse )
  Kun tilkoble udstyr med galvanisk adskillelse ( batteridrevet, optisk
e.l. )
  Ikke tilkoble receiveren til PC'en
  Trække alle netstik ud og vente 30 sekunder, inden du tilkobler noget.

 - Hvis en receiver som din var kommet ind til rep ude hos os, og man kunne
se optisk ar indgangen var ristet, ville rep. blive nægtet på
garanti'en... - Men heldigvis har du ikke købt app. hos os, så skynd dig at
indlevere, og fortælle at det er sket af sig selv...

Lars / Viborg

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Tak for de tips!

Det er ikke noget ufint spil her. Det _skete_ af sig selv! Jeg tænkte blot
at det måske kunne være den computer, da den har siddet på i 2 uger nu.
Ellers har forstærkeren fungeret fint i 2 år. Siden sidst kan den heller
ikke spille digitalt, og jeg har ikke rørt ved noget! Den bliver sendt
afsted i dag.

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

indgangskreds

HeeHee... - Sorry...
Vi ser det engang imellem, og der er osse hørt et par mærkelige
undskyldninger... - Heldigvis ikke på noget med garanti endnu

EnJoy...

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Jeg ved godt hvad du mener. Jeg skulle engang reparere en computer der "bare
var død". Der var hældt kaffe i. INDEN i kabinettet. Hvordan kan det
overhovedet lade sig gøre? ;-)

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Hvad mon der er sket med min sourroundreciever?

Ja, specielt, hvis du er koblet op mod et fællesantenneanlæg.

Derfor bruger man optisk kabel mellem pc og reciever.. :-)