hvad man kan bruge en PIC kreds til...

Heh, cool! Minder mig om mit lille Atmel projekt, det bruger bare et scop som skærm isetedet for et TV. :-)

Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus
Reply to
Ulrik Smed

Chr. L. wrote: >

Andre eksempler:

Digital togstyring:

-

Introducing The uVM Java Virtual Machine

- [God] PIClist:
PICList Projects

The Weeder Frequency Counter PIC 16F84 port by Peter Cousens

-

Temp. Sensor kredsl=F8b:

-

Microcomputer FW (firewall):

- [God information] Starting with PICmicro controllers intro, first steps, tips, links, etc. (C) 2002 Wouter van Ooijen ( snipped-for-privacy@voti.nl)

gputils GNU PIC Utilities

-

ftp://ftp.epemag.wimborne.co.uk/pub/PICS/

PC NummerViser Windows software by Harald Kroning - Hardware/firmware by Jacob Blichfeld= t

PIC 'C' and Assembler Resources:

"... An Embedded Email Client =2E.."

-

PIC Micro Robotics

Pic Micro Autonomous robot

-

Hardware:

PIC16F877, PIC16F877a kan k=F8bes "billigt" her:

(venstre =F8verst) Elektronik -> Computer-IC'er -> Microcontrollere ->=20 N=E6ste side ->

PIC16F8X, FLASH, 14-Bit Word Architecture Family, 10b A-D, BOD Pris: 112-134 kr.

Billig sokkel til PIC16F8XX - husk benantallet: Elektronik -> Halvledere, tilbeh=F8r -> PLCC fatninger -> =F8konomimodel =

(hulmontering)

Dyr SMD sokkel til PIC16F8XX - husk benantallet: Elektronik -> Halvledere, tilbeh=F8r -> PLCC fatninger -> Overflademonter= ing

--
Er der brug for at hurtiglade genopladelige batterier...:

LM3647 lader IC adresser:
=?ISO-8859-1?Q?Glenn_M=F8ller-

PIC & Linux:

mvh/Glenn

Reply to
=?ISO-8859-1?Q?Glenn_M=F8ller-

"Chr. L." skrev i en meddelelse >

jeg vil da også være med :) hvad siger i til sådan et ur her

venlig hilsen michael m jensen

Reply to
Michael Meidahl Jensen

Hej

Meget anvendelig ting

Hehe, det er herligt! Lidt ligesom de kupler jeg lige har set på Herningmessen, til at vise text på. Har tænkt på at lave en selv. Men hvordan med strømmen til det roterende print? Jeg troede egentlig det bare var et skråtstillet spejl der roterede, og projekterede billedet ud på indersiden af glaskuplen. Men det kan jeg ikke få til at hænge sammen, LED-rækken er nødt til at dreje med rundt, ellers bliver billedet 'lagt ned' i stilling 0 og 180 grader, og står rigtigt i stilling 90 og 270 grader.

Så hvis man kan løse problemet med at få strøm ud til printet på en god måde, var det en federe løsning at lade LED'eren fræse rundt i luften som på uret her, så behøver man heller ingen optik. :-) Har også tænkt på bare at lave et vandret print med en række LEDs fra centrum og ud til siden, og lade det rotere. Så får man et 'cirkulært skærmregister' som på en radar. Så kan man more sig med at skrive rutiner der kan vise X-Y grafik på den. :-) Og med flere rækker LEDs kunne man lave farver og 'interlace' for højere opløsning osv... maaange timers morskab!

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Trefaset ensretter fra motoren:

Noget som denne side?

  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:
Reply to
Ove Kjeldgaard

selv.

Ahaa, det havde jeg ikke set! Men jeg havde jo forestillet mig en brushless motor, så man slipper helt for slæbesko af nogen art. Men så er man jo nok nødt til at bruge ideen med to motorer, eller en roterende trafo i stil med den i en videotromle.

man

Ja, netop! Fedt! Jeg ville bare ha' LED'sne helt ind til centrum, så man kunne vise et helt udfyldt cirkulært billede, hele vejen rundt.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Ja eller lave nogle slæberinge, jeg har set det på en eller anden hjemmeside hvordan det kan gøres....

Det er da vist en rigtig Ulrik udtalelse ? ;-)

Skal det så ikke være en "tovinged propel" så du kan lave det interlaced?

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:
Reply to
Ove Kjeldgaard

en

art.

anden

Joh, men det var jo netop det jeg ville undgå. Men ved nærmere eftertanke kan jeg nu godt se det smarte i at bruge en almindelig børstemotor og lave det nummer med at fiske strømmen fra rotoren. Det er jo forholdsvis let, og systemet skal jo nok ikke køre i flere tusind timer alligevel...

:-)

Eller 6-vinget, interlace plus RGB! :-) Der bliver dog et problem lige i midten. :-/

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

"Ulrik Smed skrev i en meddelelse

Hvad med en solcelle (eller 10) og et opladeligt batt ;-)

venlig hilsen michael meidahl jensen

Reply to
Michael Meidahl Jensen

Det kunne også klares med RGB lysdioder...

... og så er jeg lidt i tvivl om hvad smiley jeg sakl bruge :-)

--

Tankelæser! ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Hej Ulrik

Hvad med 3 spoler på printpladen og nogle magneter limet på motoren, så har du en dynamo der kan forsyne dit print og ingen mekaniske sliddele.

Jah, det svarer jo i princippet til at 'stakke' to motorer, og lade den ene virke som dynamo, som nævnt på siden om 'propel-uret'. Bare skidtet ikke falder for meget i hastighed, når man pludseligt vil tænde alle LED'erne på en gang... ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Hmm, hvordan ved man præcis hvornår dioderne skal tændes? Der skal vel være et fast holdepunkt et eller andet sted... Kan dog ikke lige gennemskue det.

Kim Voss Schrader

"Kim Voss Schrader skrev i en meddelelse

være et

sådan som jeg har forstået det så tænder dioderne

2 steder 90 grader foskudt der hvor "brush" sidder på motor (port a i dette tilfælde),man beregner så rotation priode og lægger en delay ind i koden , ved at ændre denne delay kan man så "forskyde tekst" (stabiliserer) displayet og også bruge en anden motor (med en anden hastighed)

citat fra siden: If you look closely at the source code, you'll see that the "dot rate" is adjusted to the speed of the motor to make the display a consistent width regardless of the motor's speed. The motor I used has brushes set 90 degrees apart, and gives two indexes each revolution. The clock displays on two sides, 180 degrees apart. If you use a motor with the brushes 180 apart, the clock will only display on one side, and the numbers will be too wide. You'll want to modify the program, in the section marked D_lookup_3. The value in the W register when Delay gets called effects the width of the digits. You might try sending half of the period_calc value to Delay, perhaps by rotating period_calc right into W(remember to clear the carry flag first). Like this: bcf STATUS,C rrf period_calc,w call Delay

venlig hilsen michael meidahl jensen

Reply to
Michael Meidahl Jensen

Okay, så giver det mening :)