hvad man kan bruge en PIC kreds til...

http://www.rickard.gunee.com/projects/video/pic/gamesys.php

Chr.

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

Heh, cool!
Minder mig om mit lille Atmel projekt, det bruger bare et scop
som skærm isetedet for et TV. :-)
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/temp/atmel.jpg

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...ret meget
 > http://www.rickard.gunee.com/projects/video/pic/gamesys.php
 >
 > Chr.

Andre eksempler:

Digital togstyring:
http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/2744.all.html#2787

-

Introducing The uVM Java Virtual Machine
http://www.virtualbreadboard.com /
http://www.muvium.com /

-

[God] PIClist:
http://www.piclist.com/techref/piclist/index.htm
PICList Projects
http://www.piclist.com/techref/piclist/projects.htm

The Weeder Frequency Counter PIC 16F84 port by Peter Cousens
http://www.piclist.com/techref/piclist/weedfreq.htm

http://www.bdg2.ukgateway.net/Links.html

http://o.webring.com/hub?ring3D%picmicro

-

Temp. Sensor kredslF8%b:
http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/2904.all.html#2905

-

Microcomputer FW (firewall):
http://cph.ing.dk/konf/root/miniliab/html/0160.all.html#164

-

[God information]
Starting with PICmicro controllers
intro, first steps, tips, links, etc.
(C) 2002 Wouter van Ooijen ( snipped-for-privacy@voti.nl)
http://www.voti.nl/swp /

gputils
GNU PIC Utilities
http://gputils.sourceforge.net/

-

ftp://ftp.epemag.wimborne.co.uk/pub/PICS /

PC NummerViser
Windows software by Harald Kroning - Hardware/firmware by Jacob Blichfeld=
http://www.blichfeldt.dk/numviser/index.htm

PIC 'C' and Assembler Resources:
http://web.ukonline.co.uk/j.winpenny /
"...
An Embedded Email Client
2E%.."

-

PIC Micro Robotics
http://alsrobotics.botic.com/picindex.html
http://www.botic.com/alsrobotics/armram.html

Pic Micro Autonomous robot
http://www.botic.com/alsrobotics/picmicro.html

-

Hardware:

PIC16F877, PIC16F877a kan kF8%bes "billigt" her:
http://www.rs-components.dk /
(venstre F8%verst) Elektronik -> Computer-IC'er -> Microcontrollere ->20%
NE6%ste side ->
PIC16F8X, FLASH, 14-Bit Word Architecture Family, 10b A-D, BOD
Pris: 112-134 kr.

Billig sokkel til PIC16F8XX - husk benantallet:
Elektronik -> Halvledere, tilbehF8%r -> PLCC fatninger -> F8%konomimodel =

(hulmontering)

Dyr SMD sokkel til PIC16F8XX - husk benantallet:
Elektronik -> Halvledere, tilbehF8%r -> PLCC fatninger -> Overflademonter=
ing

--

Er der brug for at hurtiglade genopladelige batterier...:

LM3647 lader IC adresser:

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...PIC & Linux

PIC & Linux:
http://www.yty.net/pic/enindex.html

mvh/Glenn

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

jeg vil da også være med :)
hvad siger i til sådan et ur her
http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclock.html

venlig hilsen
michael m jensen

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclock.html

Hehe, det er herligt! Lidt ligesom de kupler jeg lige har set på
Herningmessen, til at vise text på. Har tænkt på at lave en selv.
Men hvordan med strømmen til det roterende print? Jeg troede
egentlig det bare var et skråtstillet spejl der roterede, og
projekterede billedet ud på indersiden af glaskuplen. Men det kan
jeg ikke få til at hænge sammen, LED-rækken er nødt til at dreje
med rundt, ellers bliver billedet 'lagt ned' i stilling 0 og 180
grader, og står rigtigt i stilling 90 og 270 grader.

Så hvis man kan løse problemet med at få strøm ud til printet på
en god måde, var det en federe løsning at lade LED'eren fræse
rundt i luften som på uret her, så behøver man heller ingen
optik.  :-)  Har også tænkt på bare at lave et vandret print med
en række LEDs fra centrum og ud til siden, og lade det rotere. Så
får man et 'cirkulært skærmregister' som på en radar. Så kan man
more sig med at skrive rutiner der kan vise X-Y grafik på den.
:-)  Og med flere rækker LEDs kunne man lave farver og
'interlace' for højere opløsning osv...   maaange timers morskab!

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...
Hej Ulrik, der står faktisk det meste på siderne...

Trefaset ensretter fra motoren:
http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclock2/propclock2.html

Noget som denne side?
http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclkpcb/propclkpcb.html

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

selv.
http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclock2/propclock2.html

Ahaa, det havde jeg ikke set! Men jeg havde jo forestillet mig en
brushless motor, så man slipper helt for slæbesko af nogen art.
Men så er man jo nok nødt til at bruge ideen med to motorer,
eller en roterende trafo i stil med den i en videotromle.

man
http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclkpcb/propclkpcb.html

Ja, netop! Fedt! Jeg ville bare ha' LED'sne helt ind til centrum,
så man kunne vise et helt udfyldt cirkulært billede, hele vejen
rundt.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

Ja eller lave nogle slæberinge, jeg har set det på en eller anden hjemmeside
hvordan det kan gøres....

Det er da vist en rigtig Ulrik udtalelse ? ;-)

Skal det så ikke være en "tovinged propel" så du kan lave det interlaced?

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

en
art.
anden

Joh, men det var jo netop det jeg ville undgå. Men ved nærmere
eftertanke kan jeg nu godt se det smarte i at bruge en almindelig
børstemotor og lave det nummer med at fiske strømmen fra rotoren.
Det er jo forholdsvis let, og systemet skal jo nok ikke køre i
flere tusind timer alligevel...

:-)

Eller 6-vinget, interlace plus RGB!  :-)  Der bliver dog et
problem lige i midten.  :-/

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

Hvad med en solcelle (eller 10) og et opladeligt batt  ;-)

venlig hilsen
michael meidahl jensen

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

Tankelæser!  ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...
Hej Ulrik

Hvad med 3 spoler på printpladen og nogle magneter limet på
motoren, så har du en dynamo der kan forsyne dit print og
ingen mekaniske sliddele.

Mvh Max

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

Jah, det svarer jo i princippet til at 'stakke' to motorer, og
lade den ene virke som dynamo, som nævnt på siden om
'propel-uret'. Bare skidtet ikke falder for meget i hastighed,
når man pludseligt vil tænde alle LED'erne på en gang...  ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

Det kunne også klares med RGB lysdioder...

... og så er jeg lidt i tvivl om hvad smiley jeg sakl bruge :-)

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...
Hej!

Hmm, hvordan ved man præcis hvornår dioderne skal tændes? Der skal vel være et
fast holdepunkt et eller andet sted... Kan dog ikke lige gennemskue det.

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...

være et

sådan som jeg har forstået det så tænder dioderne
2 steder 90 grader foskudt der hvor "brush" sidder på
motor (port a i dette tilfælde),man beregner så rotation priode og lægger en
delay ind i koden , ved at ændre
denne delay kan man så "forskyde tekst" (stabiliserer) displayet
og også bruge en anden motor (med en anden hastighed)

citat fra siden:
If you look closely at the source code, you'll see that the "dot rate" is
adjusted to the speed of the motor to make the display a consistent width
regardless of the motor's speed. The motor I used has brushes set 90 degrees
apart, and gives two indexes each revolution. The clock displays on two
sides, 180 degrees apart. If you use a motor with the brushes 180 apart, the
clock will only display on one side, and the numbers will be too wide.
You'll want to modify the program, in the section marked D_lookup_3. The
value in the W register when Delay gets called effects the width of the
digits. You might try sending half of the period_calc value to Delay,
perhaps by rotating period_calc right into W(remember to clear the carry
flag first). Like this:
bcf STATUS,C
rrf period_calc,w
call Delay

venlig hilsen
michael meidahl jensen

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...
Hej!

Okay, så giver det mening :)

Re: hvad man kan bruge en PIC kreds til...
Hej

Meget anvendelig ting

http://www.funkamateur.de/shop/pdfs/4930.pdf