Hvad kræver det at lave dette...

Jeg går og overvejer et projekt, men jeg ved ikke helt hvad det kræver...

Jeg vil gerne lave en slags konsol ligesom dem man kan købe i BR hvor
spillet er indbygget i et joystick. Spillene der skal laves til den er meget
enkle (ligesom med de nævnte joystick) og der måtte gerne være en mulighed
for at sætte den til nettet og spille mod andre.

Er der nogen der ved hvordan man typisk laver sådan noget?... det skulle
helst kunne afvikle spil som man programmere i Java, men jeg ved ikke hvad
sådanne systemer hedder så jeg har lidt svært ved at gå i gang med at
studere det nærmere....

Nogen der kan hjælpe mig i gang?

/Morten

Re: Hvad kræver det at lave dette...
Jeg ville tage udgangspunkt i et FPGA board med VGA udgang.

Her er en rapport fra et projekt hvor der blev lavet et pong spil på en
fpga. Der blev så også brugt en lille CPU ved siden af dog bare for at få et
multiprocessor aspekt ind i projektet.
http://www.mip.sdu.dk/~korsby/Dattek/public/projektb.pdf

Re: Hvad kræver det at lave dette...
Nu er det jo sE5%dant at det fF8%rste af den slags (og mE5%ske ogsE5%
efterfF8%lgerne) var en "C64 pE5% en chip" maskine. Og derudaf kunne du
mE5%ske gE5% videre. Hvis det skal vE6%re JAVA based, sE5% vil jeg anbefale
dig et kit til omkring 80 euro fra ELV, det dog ikke med tilslutning
til fjernsyn, men en del add-ons er lavet efterhE5%nden.

Site Timeline