hvad koster printfremstilling?

Hvormeget koster det ca at få fremstillet et print, enkeltsidet ?
Komponentplaceringen kan ses her:
http://162.dk/gallery/pictures/print.jpg

Der må findes et program, jeg kan tegne printet i og få fremstillet 20
stk ens print til en fornuftig pris.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: hvad koster printfremstilling?
Hej Leonard

Prøv at kikke lidt her.

http://www.olimex.com /

Mvh Max

Re: hvad koster printfremstilling?

OK, jeg kan se at det koster mere end jeg havde regnet med :-(
Findes der en billigere discountløsning?
- jeg behøver ikke silketryk og loddemasker, et rå print er såmænd
fint.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: hvad koster printfremstilling?

Lav det selv.

Må jeg have lov at anbefale en Pdf. af hr.Max med titelen:

Fremstilling af print på den lette måde.

Forstå min mail

Mvh. Uffe Ravn

Re: hvad koster printfremstilling?

Hvilket jeg linker til her:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: hvad koster printfremstilling?

Nice

Det er sjældent jeg når helt i bund på den side.

Mvh. Uffe Ravn

Re: hvad koster printfremstilling?

Det der er billigt. Billigere? Så skal du selv tage til Kina med dine filer.

Jeg plejer at betale 1000 kr. i startomkostninger per side. 2000 kr. for
dobbeltsidet (uden silketryk). Dertil kommer selve printet. Olimex er billig
men ved flere styk kan det betale sig at spørge der nede.

Benny

Re: hvad koster printfremstilling?

-ligner mistænkeligt et kommercielt produkt, der kan findes på:
http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_en_6.htm

Der findes masser af programmer, mere eller mindre professionelle, og
til priser, der svarer til hvad programmerene kan.

Det, der koster noget er areal af printet og startomkostninger. Hvis du
skal lave få stk, er startomkostninger dominerende. Hvis du laver det
som SMD print og komprimerede det, kan det måske komme med i 5x8cm.
Sådan et print (2lags) kan jeg få lavet til ca. 100kr æx moms. (20 stk)

Vil du tage 5.000 stk er prisen 7.50kr. Ved godt at det nok ikke er
relevant i dette tilfælde.

Et print på 100x160 i eet lag kan nok laves til ca samme pris.

Du kan nok ikke undgå loddestop maske, men muligvis spare en 5-10% ved
at springe komponenttrykket over.