Hvad kan lade sig gøre..?

Så er der sikkert mindre fremdriftstab i en navdynamo.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Det kommer vel an på, hvor meget det blæser, og om det er mod- eller medvind. En vindmølle vil kunne lade om natten (hvis det ellers blæser), og som solenergi, ikke nødvendigvis koste campisten pedalarbejde. I modsætning til solenergien, kan manglende vind dog erstattes af pedalarbejde, uden de store modifikationer.

Birger

Utils http://sdccms.dk/ordbog/ http://sdccms.dk/mailfriend/
Birger Sørensen

Jeg er også kommet frem til, at en navdynamo muligvis er en løsning som vil virke, men det skal undersøges meget grundigt, for den gir' sikkert også nogle ulemper.

--
Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Hvis dine batterier skal lades med 50W, skal du levere 50W gennem pedalerne, ud over det der skal til, at du faktisk kommer nogen steder.

Birger

Utils http://sdccms.dk/ordbog/ http://sdccms.dk/mailfriend/
Birger Sørensen

6 volt 3 Watt, er hvad min Aldi cykel giver

Det er muligt der er andre der giver mere.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Kombineret med

eller:
eller:

Er den så ikke hjemme ?

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Jørgen Nielsen skrev:

Ikke hvis det er fra Shimano. Standard er 3,0 eller 2,4 watt, mindre findes, men ikke større.

--
Har vi mere smør?
www.harvimeresmør.dk

Den 08-05-2013 15:36, Niels Riis Ebbesen skrev:

Evt. sådan noget her:

Steen F.