Hvad hedder stikket ?

Hej med jer i gruppen.

Jeg har et lille spørgsmål til et stik, som sidder på en lille transformer
til en digitalvægt.

Det er en lille transformer som giver 3V DC til vægten, og stikket sidder på
en ledning som går ned til vægten, hvor man sætter stikket i vægten for at
den kan få strøm.

Spørgsmålet er hvad hedder denne type stik ??, I kender dem garateret, det
er næsten altid dem man bruger på må standardtransformere, når man køber
noget elektrisk udstyr som f.eks vægte, mobilladere, modem osv.

Mit stik er defekt, og jeg regner med at kunne købe et nyt ved f.eks RS
component, men jeg skal lige finde ud af hvad stikket hedder først, håber
der er en venlig sjæl som kan hjælpe.

På forhånd tak,   Lars

Re: Hvad hedder stikket ?

DC-connector?

Martin

Re: Hvad hedder stikket ?
Hej Lars

En DC-Connector     og du skal kende ydre og indre diameter for at finde
en magen til, der er mange at vælge imellem.

Mvh Max

Re: Hvad hedder stikket ?

Netop. Prøv her:

http://www.el-supply.dk /