hvad hedder stikkene

Hvad hedder de hvide stik, der sidder på i kanten på dette print:
http://162.dk/stik.jpg

Endnu bedre, hvad hedder den crimptang, der passer til de stik, der
skal ned over disse?
- og hvor kan den købes?

--
Leonard

Re: hvad hedder stikkene

Det ligner lidt Molex KK connectorer:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R04%67633

http://dk.farnell.com/molex/22-27-2051/header-square-pin-0-1-5way/dp/9731679

Re: hvad hedder stikkene

Selve stikbenet passer meget godt med den her:
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getPro
duct&R04%67598

så crimptangen må jo være den her:
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getPro
duct&R21%05012

--
Leonard

Re: hvad hedder stikkene

De terminal crimp fatninger, der er vist ved passer meget godt.

Crimptangen må så være den her:
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getPro
duct&R21%05012

Det bliver lige til 450 kr m. moms og porto, nogen der kender det
billigere?

--
Leonard

Re: hvad hedder stikkene
Hej Leonard

Ja, pil stikkene af og lod ledningerne på.

Re: hvad hedder stikkene

Det er så den løsning jeg har brugt indtil nu og som jeg er træt af.
Jeg skal lave ca. 35 stikben pr. print og lige nu har jeg 7 print
tilbage at montere, så det bliver til ret mange stik.

Fandt en tilsvarende tang til 1.900 kr + moms, så tror bare jeg
bestiller den jeg har fundet i næste uge.

--
Leonard

Re: hvad hedder stikkene

Den tang som jeg ved kan crimpe disse stik hedder HT225D, men fås
tilsyneladende kun til en fornuftig pris i England.
Lavpris Elektronik har
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id91%117 . Teksten
kan læses som, at EWZ225D kan crimpe disse stik.

Olav

Re: hvad hedder stikkene
Hej Leonard

Find nogle ledningskonfektioneringsvirksomheder, dem er der
mange af, specielt de små er interesante. Ring og spørg dem
om de kan lave de ledninger du skal bruge, man kan blive
positivt overrasket over prisen.

Re: hvad hedder stikkene

Et eksempel: http://www.el-supply.dk/?Gid61%6&VNr55%95.03

Olav

Re: hvad hedder stikkene

Så skal jeg alligevel til at lodde, da den anden ende af ledningerne
allerede er monteret. Jeg mangler bare at samle alle stikkene, så det
hjælper mig ikke så meget med færdigsamlede ledninger i denne situation.

Så jeg ender med at købe en tang, og passer den fra elektronik-lavpris
så er der jo sparet næsten 150 kr i forhold til den fra rs-online ...

--
Leonard

Re: hvad hedder stikkene
Hejsa,

Nu ved jeg ikke om du har specifikke krav til farver, ledningedimensioner og
længder, men www.el-supply.dk lister nogle færdigcrimpede ledninger på 30cm,
f.eks. varenummer 5594BLÅ.

Samme forretning lister også færdigkonfektionerede 2P-20P stik med
ledninger; Igen er ledningslængde, farve og dimension givet på forhånd,
f.eks. varenummer 5595.20.

(Nej, jeg har ingen aktier i virksomheden)

/Claus

Re: hvad hedder stikkene

Længderne er meget forskellige og ledningerne er allerede monteret i
den anden ende, så det er forsent at begynde med løsninger, der inkl.
ledning.

Tangen fra lapris-elektronik passer til, har de svaret, så det bliver
nok  bare den der bliver bestilt. Omregnet kommer det til at koste mig
under 2 kr pr stikben, ca samme pris som for de færdigcrimpede du
foreslår. Da jeg har alle materialerne og ikke kan bruge dem til andet,
så er det kun tangen, der koster. Og så har jeg den til de næste mange
stik og det forventes, at der kommer en hel del flere (over 1.000) til
med tiden. Og så er prisen på tange jo ved at være nede i 25 øre pr.
stikben, så jeg er efterhånden overbevist om, at det ikke er så slemt.

Og der er da også pokker til forskel på at give over 2.000 kr eller ca
300 kr for en tang, så hjælpen i svarene her har da sparet mig for
nogle kroner :-)

--
Leonard

Site Timeline