Hvad hedder den type "transistor" jeg søger.

Jeg skal bruge et "transistor relay" som aktiveres af et 12 V signalog
lukker en 24 ~48V DC spænding igennem.
Jeg skal ikke bruge nogle hurtige on/off tider.
Den skal bare have en lav on modstand og kunne klare ca. 3 A.
Mener det er noget mos fet. men følger mest med på microtroler / computer
området.

Giv mig et hjælp her!!
Jeg har læst om nogen som har en indbygget overstrømsbeskyttelse som kan
resetes efter et power down ??

John

Re: Hvad hedder den type "transisto r" jeg søger.

Ja, du vil kunne bruge en MOSFET.
Der er masser af komponenter du vil kunne bruge.

Jeg vil foreslå at du giver en bedre beskrivelse af hvad du har, som
skal drive transistoren.  F.eks. eksempel på diagram fra hjemmeside
eller datablad.

(Med overstrømsbeskyttelse og reset kan det blive kompliceret.)

Og hvad den skal bruges til. Osv. osv.

Jo flere informationer spørgeren giver, jo flere svar kan forventes.
(Du er ikke alene. - Mange forventer at vi kan gætte os frem.)

Er det ca. som det Anders skrev 22/3 kl. 8:12.?

Skriv f.eks. også gerne om du har meget eller lidt erfaring.  Det vil
gøre det lettere at give kommentarer. (At du f. eks. ved hvad
gatespænding er eller ej)

Mvh. Jørgen

Re: Hvad hedder den type "transistor" jeg søger.

det er nok sådan noget som dette her du skal bruge
det er nemt men lidt dyrt
http://www.elektronik-lavpris.dk/images/schukat/A4560_info2_large.gif
du kan få dem flere steder, fandt bare lige denne her frem

http://www.elektronik-lavpris.dk
søg på Lastrelæ WGA8

du kal lige tænke på hvad du skal "switche" altså
det der også hedder "load" er den induktiv eller  kapasitiv
så er der flere typer

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Giv dig selv "et hjælp" ved at beskrive formålet, så kan du få bedre svar.

Er det til at slå til/fra en gang om dagen eller er det fx. til en
motorcontroller der skal skifte flere tusinde gange i sekundet, eller...?

--
Venlig hilsen,
Søren