Hvad har en sådan transformator været brugt til? - Page 2

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?
Hej Uffe

At du har den kan jo netop skyldes at den er pillet af det udstyr den
har sidet i fordi der her i DK ikke er brug for den.

Ps: Hvad skal du forøvrigt bruge en 3000VA kerne til ?

Mvh Max

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?

Har du nogensinde prøvet at stå med et behov for 230V og fundet ud af at det
eneste der er til rådighed er 3 faser og en jord?

Eller til eksperimenter haft brug for en rigtig dejlig stor skilletrafo?

Ja så har du en ide om hvad jeg vil bruge den til.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?
Hej Uffe

det

Ja da, så er jeg gået ud på lageret og har hentet en trafo :)

Ja, og har vidst en stående i kældren :)

Ja jeg forstår, hvis du skulle mangle en variotrafo til indbygning
der kan klare et par ampere, så send mig en mail, den er helt ny
og skal ikke koste noget.

Mvh Max

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?

Max, jeg kan da ikke blive ved med at modtage varer fra dig uden modydelser.

Men når man kender glæden fra arbejdet ved at have en skillevario, savner
man jo også en i fritiden.

--
Mvh. Uffe Ravn
uffesaffald  snabela   hotmail    punktum         com

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?
Hej Uffe

modydelser.

Falsk beskedenhed klær ingen, skal jeg sende den, ja eller nej. :)

Ja, specielt når man som jeg sidder barfodet i kældren med klinkegulv og
arbejder.

Mvh Max

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?

Det kan jeg vist kun svare ja til!

Mail er sendt.

savner

Har du også somme tider vand i kælderen? ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?
Hej Uffe

Nej, men bølger i håret og vand i knæene :)

Ps: før jeg fik ny kloarkering havde jeg til tider vand i kældren,
og det var uden separering på kloarken, så det var mindre
spænnende :(

Mvh Max

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?

Du har måske til gengæld nået metalalderen?
Karsten H. Jensen

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?
Hej Uffe

Har ikke modtaget noget, men regner ikke
med at du er flyttet.

Mvh Max

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?

Hej Max

Er jeg landet i dit filter?

Jeg har fjernet den fysisk udfordrede i adressen.

Korrekt.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?

Dn kan da altid bruge til et PA-trin til HF, VHF eller UHF.:-)
Karsten H. Jensen

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?

Eller LF ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?
Hejsa,

Er der et producentnavn på??

/C

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?

Nej der der står faktisk ikke noget på "typepladen" om hvem der har
fremstillet den, ej heller noget modelnummer.

I øvrigt viklet med firkantet tråd, og med rigtig god afstand imellem primær
og sekundær.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad har en sådan transformator været brugt til?
Hej Uffe

primær

Noget man også bruger på svejsetransformere, det giver 30% mere kobber
på samme areal.