Hvad gør denne Philips dims?

Hej   er ved at bygge mit oliefyr lidt om, med bedre forvarme, og anden type
dyse, så det kan fyre med fx rapsolie.
Og så har jeg lavet lidt om på olietryk og rør.  Og princippet virkede fint.
Og den originale oliefyrsstyring virkede og præcist som jeg havde håbet, med
at styre oliemængde og luftblæser, iforhold til flammen. (der er ikke ændret
på styringen)
Men så efter ca 10-15 min blevet styringen (elektronikboksen) varm.  Det
viste sig at være en  Philips  ON724  F8318  som var meget varm.
Hvad gør denne?
Det virker som om den har reguleret mere og oftere, nu med det nye olierør
princip, så den er blevet overbelastet.
Er det mon nok at sætte den på en stor køleplade, istedet for at den sidder
3 mm fra printpladen?
Eller er der en anden større komponent som kan klare mere belastning?

Har prøvet at  finde den i RS katalog, men uden held.  Den ligner dog en
transistor  TO3  med 2 ben + stel/kappen

MVH

Torben

Re: Hvad gør denne Philips dims?

Det er en transistor

Du kan da prøve.

Kan du evt finde ud af, hvad den styrer (ventil, motor eller lignende)

Den skulle gerne svare til en BDX65C
<http://pdf.alldatasheet.co.kr/datasheet-pdf/view/88340/SEME-LAB/BDX65.html

Re: Hvad gør denne Philips dims?

olierør
sidder
<http://pdf.alldatasheet.co.kr/datasheet-pdf/view/88340/SEME-LAB/BDX65.html

Tak for dit svar.  De nærmeste forbindelser via en modstand og kondensator
og det andet ben via en kondensator, så går printbanerne hen til spolen som
giver gnist, for at tænde oliestrålen.  Det undrer mig så lidt at netop den
transistor blev varm, da den jo regulerede i forhold til hvor stor flamme
der var.   Men man kan ikke lige høre om den gnister, når pumpe og blæser
kører.
Men jeg har pillet kappen af til elektronik boksen, og bare det har hjulpet
meget.

Og i princippet behøver jeg selt ikke at oliefyret skal gniste, da jeg
tænder med tændstik, for at starte processen.

Tak for svaret.

Torben

Site Timeline