Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller

Min datters CD- anlæg  havde ved  en fejl fået  ilagt en data- skive og hun
siger at afspilleren derefter var defekt.

Synes det lyder mærkeligt- men afspilleren er defekt.

Når CD-ilægges og der trykkes start, lyser grøn diode i start i ca 3-4
sec. -derefter skriver den " No Disk"

Linsen  er ikke snavset, men skiven starter  heller ikke op  kortvarig, som
den plejer at gøre, inden afspilning.

Har sprøjtet motorerne med kontaktrens--det hjælper ikke --diskmotoren står
helt stille.

Hvilke andre undersøgelser kan jeg foretage, for bestemt at vide hvad der er
galt.?

 Er det laseren der er defekt??  Kan ikke se typen på den- hvad hedder den?
  venlig hilsen

   Ejnar N

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller

Jeps det lyder usandlynligt.

Forsøger laseren at finde focus?

Finder den focus?

Svjh eftermin dårlige hukommelse Optima 6.

En MX-S2 der har overlevet indtil nu, bør helt klart blæses rent for støv
nede i optikken også.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller
 Nej-- Laseren forsøger     IKKE     at finde focus. Har forsøgt at justere
den gule plast-trimmer.  Intet hjælper.
  Laseren finder altså ikke focus. Er det det samme som at  laseren er
defekt.

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller

Hej Ejnar, kan jeg ikke få dig til at svare i bunden og ikke i toppen af
indlæget?

Den er måske defekt.

Udsender den infrarødt lys?

Har du blæst optikken rent for støv?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller

  Ja, optikken er renset med forsigtighed dvs har renset øjet med en
vatpind.

 Jeg har holdt et stykke hvidt papir over linsen --der er absolut intet
Synligt lys

  Nu lærer jeg med glæde noget igen-- troede ikke, at dette laserlys var
synligt- vil det sige ,
at man skal kunne se en lysplet.når den skriver track 1og der ellers er
trykket play?
 mvh Ejnar N

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller

Yes, men i en S2 der ikke er ombygget, lander der altid en masse skidt på
skråspejlet under linsen.

Nope det er usynligt - infrarødt.

Men du skriver at den ikke søger focus, så noget er dødt, sandsynligvis
laseren.

Hvis i ellers er glad for spillen, kan en ny laser eller et helt værk,
efterhånden erhverves til småpenge.

Jeg har tidligere solgt ufatteligt mange af dem, og repareret en mindre del
af dem.
Egentlig et sødt lille og betjeningsvenligt anlæg.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller
Hej Uffe
 Mange tak for gode anvisninger- nu har jeg bedre mod på at reparere den
 venlig hilsen
Ejnar

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller

Fint, bare du undlader med at topposte

Kig gerne på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller

Som Uffe ganske rigtigt siger, så er laserlyset "usynligt", men har du et
digitalkamera, så prøv at holde det hen over linsen og kig i skærmen, IKKE i
linsen. Så vil du kunne se om laseren virker. Samme trick kan bruges til
fjernbetjeninger, som du er i tvivl om virker.

mvh Ebbe

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller
On Thu, 17 May 2007 22:36:36 +0200, "Ebbe [7000]"

Hvorfor ikke?

Fortæl lige hvor langt fra linsen en standard CD-laser er i stand til
at focusere, samt hvad energitætheden er.

Re: Hvad fejler JVC MX-S2 CD- afspiller

IKKE i

Point taken :-) Man skal godt nok meget tæt på.

mvh Ebbe

Site Timeline