Hvad er dette? SVHS color fixer

http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid95%09

Hvad er dette?

Peter

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

Lyder som en fiks måde at tjene penge på. Måske nogen i en af PC newsgruppen
har et bedre svar ?

Bo //

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

Han til hun S-Video-stik med en kondensator indbygget vil jeg formode.
Ellers står det da meget fint beskrevet hvad det er.

signing off.. Martin Sørensen

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

Mit bud er at,  det faktum at Scart stik ikke har anden
indgang end Composit ( bortset fra RGB naturligvis ), hvis man så kobler et
S-VHS
direkte på Composit bliver billedet sort/hvid.
 For at undgå det skal der signal på ben 13 og 15 på Scartstiket (Croma/Red)
og det er det denne lille adapter gør...   men jeg er ikke helt sikker :)

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Forkert, SCART har også Y/C mulighed (det du kalderS-VHS)

Se http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

Men hvis du kobler et Y/C signal til et TV der ikke understøtter Y/C bliver
resultatet som du beskriver

(Croma/Red)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

Rigtig ja ,så bliver pin 20  luma (Y)  og pin 15 Croma (C)
godt jeg fik skrevet at jeg ikke var helt sikker :)
men så har vi jo endnu ikke fundet hvad adapteren
gør , eller har vi ?

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Som en skrev, så indeholder den sandsynligvis en kondensator, det plejer at
være den klassiske måde at gøre tricket på.

Altså en slags højpas af croma fra CVBS til C-indgangen.

MVh. Uffe Ravn

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

Præcis, og originaldiagrammet findes her:
http://sandberg.it/img/prod/autocad/503-65.pdf

/J

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer
On Thu, 24 Feb 2005 23:58:14 +0100, Uffe Ravn  =

Nogen der har en ide om stF8%rrelsen af kondensatoren, og hvor den skal =
 =

sidde?

//michael

-- =

Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer
On Thu, 24 Feb 2005 23:58:14 +0100, Uffe Ravn  =

Jeg har et problem, men er i tvivl om ovenstE5%ende dims ville hjE6%lpe =
pE5%  =

det: Fra video har jeg scart->s-video konverter out, som er tilsluttet t=
il  =

et DV-camera (ogsE5% s-video); men det jeg ser pE5% skE6%rmen er s/h. Hv=
orfor,  =

og vil ovenstE5%ende dims kunne fixe det?

//michael

-- =

Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

I nogle tilfælde kan det have noget at gøre med hvordan fjernsynet er
indstillet. Kig under setup og prøv de forskellige indstillinger der
først, hvis der er nogen.

--
Rado

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

Jeg har et problem, men er i tvivl om ovenstående dims ville hjælpe på
det: Fra video har jeg scart->s-video konverter out, som er tilsluttet til
et DV-camera (også s-video); men det jeg ser på skærmen er s/h. Hvorfor,
og vil ovenstående dims kunne fixe det?

Du optager altså fra VHS til DV?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer
On Fri, 25 Feb 2005 21:37:15 +0100, Uffe Ravn  =

Yeps, og efter at have kigget grundigt efter ser ikke ud til at min vide=
o  =

har s-video udgang, sE5% det er vel derfor jeg kun fE5%r sort/hvid, og s=
E5% er  =

den omtalte dims vel ligegyldig :(

//michael

-- =

Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

http://sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod50%2-34
skulle iflg. Sandberg virke begge veje, og da den
- bortset fra RCA-stikket - er identisk med
http://sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod50%3-65
som du nævner, er det måske et forsøg værd?
Ellers prøv med 470pF mellem ben 3 og 4 i S-Video stikket.

/J

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer

Yeps, og efter at have kigget grundigt efter ser ikke ud til at min video
har s-video udgang, så det er vel derfor jeg kun får sort/hvid, og så er
den omtalte dims vel ligegyldig :(

Næh nej, for den virker begge veje!

Samler et Y/C til cvbs og splitter et cvbs til Y/C sådan groft sagt.

Og Y/C indgangen er den eneste analoge på DVen?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvad er dette? SVHS color fixer
On Wed, 2 Mar 2005 04:02:46 +0100, Uffe Ravn  =

Ja, det er jo ligesom det der er hele problemet...

Jeg vil forsF8%ge med den 470pf, som Jante fortalte om. Det er jo en bil=
lig  =

lF8%sning. Hvis det virker gE5%r jeg ud fra, at det er hele hemmelighede=
n bag  =

deres convertere.

//michael

-- =