Hvad er dette?

Jeg købte for nogle år siden en brugt Commodore 64, og har i stået et
par år på loftet, men nu har jeg lige fundet den frem igen. I kassen jeg
fik med, ligger der en dims som jeg ikke kan finde ud af hvad er, måske
nogen herinde kan hjælpe.

Dimsen kan ses på disse billeder: (beklager kvaliteten, men havde kun
min mobil til rådighed)

http://www.lauritsen.info/c64.jpg
http://www.lauritsen.info/c642.jpg

På den står R og P i hver sin side. Der står ikke noget på chippen.
Derudover har en skrevet "OP" på den ene side.

Hvad er det, og hvad bruges den til ? :)

mvh.
Rasmus Lauritsen

Re: Hvad er dette?

til at sætte i stikket for tape-stationen og "dimsen" kan splitte således at
der kan tilsluttes to bånd-stationer...
det er mit bud... stikket er i hvert fald det samme som det til
båndstationen... :-)

Rasmus
Re: Hvad er dette?

Der er helt sikkert en C64 bånd-kopimaskine  :-)  R og P betyder "record" og
"playback". IC'en er garanteret en hex-inverter, 74LS14. Man sætter to
datasetter på, og afspiller på den ene, og opta'r på den anden.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Hvad er dette?
Uden at ville garantere så vil mit bud være at det er en af de dimser der
kom frem til brug for at kunne kopiere bånd til C64 - ikke at jeg nogensinde
har beskæftiget mig med den slags :-)  De havde mange forskellige navne.

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

en "dobbelt-deck" kassettebåndoptager?? :-)

P.S. Svar venligst under det indlæg du svarer på....

Rasmus