Hvad er det for en diode ?

Nogen der kan hjælpe med lidt data eller erstatning for en diode ?

Dioden kan ses her.
http://peteropfinder.dk/_newsbin/hr460.html

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Jeg mener at det er Harris' logo. Hedder vistnok Intersil nu.

Jeg kan ikke tilføje andet. Bortset fra at det må være år og ude der er
trykt på komponenten.  1996, uge 23.

Hvis du fortæller lidt mere kan du få meget mere hjælp.

Du skal jo formentlig ikke finde en eksakt magen til for at dit kredsløb
fungerer igen, vel.?

Mvh. Jørgen

Re: Hvad er det for en diode ?

Det er helt sikkert Harris der har lavet den.

Monitoren som den er brugt i er fra oct. 1996 så det skal nok passe med de
tal.

Den bliver brugt som ensretter på udgangs siden af psu delen i den omtalte
monitor, den lyt der sidder efter er en 100uF / 100V så det er nok ikke den
store strøm den skal kunne klare.

Helt enig men det er altid rart at kende lidt data på den der normalt er
brugt.

Monitoren er i øvrigt gået i stykker efter at der har været lidt
overspænding lørdag aften i Them, efter nogle andre skader jeg har set på
idag vil jeg gætte på at spændingen har været over 275V-AC. i nolge få sec.
så der er mange der har defekt elektronik i området lige nu.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

M.v.h.
Madsen

Re: Hvad er det for en diode ?

Det tror jeg ikke det er.

Jeg har nu prøvet med en FMLG12 diode, den skulle kunne klare 200V / 5A
monteret på den køleplade som den oprindelige diode var loddet på, den holdt
i ca 30 Sec. og så kortsluttede den også, der var ellers perfekt billede på
så længe det varede.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Har du prøvet med en Schottky diode?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hvad er det for en diode ?
holdt

Nej, men det vil jeg gøre.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Nu har jeg ikke lige tjekket datqa, men kunne den være for langsom din
erstatnings ?

Kasper

Re: Hvad er det for en diode ?

Den burde være hurtig nok, der er vel ikke andet at gøre end at prøve med en
anden.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Re: Hvad er det for en diode ?

Du skal have mange tak, nu er der lidt at gå efter.
Det er en single diode kan jeg se ud fra kunstruktionen, så er det så bare
at finde ud af hvor hurtig hyperfast er.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Re: Hvad er det for en diode ?

Jeg har nu monteret en 5JUZ47 , det er noget med 600V / 5A <100nS, den har
holdt i >15min. og bliver ikke varm så mon ikke om den kan holde.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Re: Hvad er det for en diode ?